  • 11. Data: 2013-09-26 18:54:40
    Temat: Re: Zestaw do oceny
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-09-2013 o 11:35 Pawel O'Pajak napisał na pl.comp.pecet:

    > Powitanko,

    > A co z nimi jest nie tak?

    Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
    niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
    fantazje Chrisa (jak ja nie cierpię takich dwuznacznych
    komentarzy).

    Jeżeli to nieprawda, poproszę Chrisa o podanie argumentów, testów,
    danych lub cokolwiek innego na poparcie tej daleko posuniętej
    teorii o rzekomej niestabilności płyt głównych Gigabyte.

    Jak do tej pory argument w stylu "Ogólnie chodzi o serwis GB" lub
    "90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB albo Asusa"
    nie za bardzo mnie przekonuje, a raczej w ogóle. Pierwszy jest od
    rzeczy (nie neguję tego aby wybierać pod kątem dobrego serwisu), a
    drugi? Jeżeli większość firmowych komputerów to autorskie Delle, to
    już mamy zapomnieć o składakach?

    No bo niby skąd ta niestabilność może się wziąć? Ano przede
    wszystkim zależy od sekcji zasilania na płycie(w pierwszej
    kolejności od zasilacza), co się może objawić (niestabilność) przy
    próbie podkręcania, albo ostrego podkręcania tych z literką "Z",
    ponieważ te z kolei najnormalniej w świecie mają dystrybucję i
    sekcję zasilania lepszą. A może chodzi o wysychające kondensatory
    aluminiowo-polimerowe? A może nie da się jej dobrze przymocować i
    się trzęsie?

    > Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje
    > jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez
    > bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

    Bardzo fajna płyta (mam wątpliwości czy warta swojej ceny), ale
    poczytaj jeszcze recenzję :)
    http://twojepc.pl/artykuly.php?id=przeglad_plyt_giga
    byte_z87x&strona=2

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 12. Data: 2013-09-26 19:05:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
    > fantazje Chrisa (jak ja nie cierpię takich dwuznacznych

    Dziś Asus w pracy odmówił współpracy. Nie uruchamiał (czarne monitory). Dopiero
    czyszczenie CMOS pomogło.

  • 13. Data: 2013-09-26 19:07:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jako ciekawostka 90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB
    > albo Asusa :) wolą Asrocka/Intela/MSI (które się bardzo poprawiło)

    Asrock czesto przewija sie na grupie z jakimis problemami. Wiem, ze to
    niby Intel, ale jakos tak mi nie pasi, no i zadna nie ma ani LPT, ani RS232.
    Intel nie robi na 1150, trudno uwierzyc, ale:
    http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/motherboards/d
    esktop-motherboards/motherboards.html
    MSI tez na Haswella sie nie chwali.

    > Tak to jest zaleta ale ja wolę spokój i jeśli bym potrzebował RS albo
    > LPT to dokupił ka\rtę na PCI za 20zł i miał spokój bo nawet jak podanie
    > to szybko idę do sklepu i wymieniam na nową.

    Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
    O ile 232 calkiem dobrze radzi sobie na przejsciowkach USB, to z pelnym
    LPT jest problem, musi wiec byc albo LPT, albo PCI. Ceny na PCI Expres
    LPT mi sie nie podobaja, a kart LPT na PCI pewnie znajde w swoich
    smieciach pare.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2013-09-26 20:47:09
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-09-2013 o 19:05 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dziś Asus w pracy odmówił współpracy. Nie uruchamiał (czarne monitory).
    > Dopiero czyszczenie CMOS pomogło.

    Daleko mi od prowadzenia krucjaty na temat niezawodności płyt głównych.
    Wszyscy producenci notują wpadki. Dobrze jest podać model płyty z którą
    jest problem i wtedy możemy mieć orientację czego należy się wystrzegać.
    Swoją drogą ja również kilka razy zawiodłem się na Asusie. Znając jednak
    postęp w tej dziedzinie i zmiany na rynku nie mogę stwierdzić, że to już
    na zawsze.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 15. Data: 2013-09-26 20:50:39
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2013-09-26 18:02, qwerty pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >
    > Lepiej i7

    Ten i5 kosztuje jakieś 800zł, najtańsza i7 będzie za 1100 (4770S).
    Różnica dość spora, pogrzebię, jeśli przekłada się na wydajność, to
    czemu nie.

    > Kiepskie

    Ale procek ma przecież tylko 65W, dlaczego ten zalman to za mało? Jaki
    proponujesz?

    > Jak nie będzie O/C to lepiej brać Intela.

    Bez O/C, oczekuję raczej spokojnej (stabilnej) i wydajnej pracy, ale bez
    bez przesady. Liczy się też koszt, bo to z prywatnej kieszeni. Ale co do
    tego zostałem już przekonany ;)

    > Po co? Budżetowe Ci wystarczą, a będzie taniej. Poza tym mało ramu.

    Te będą w cenie budżetowych.

  • 16. Data: 2013-09-26 20:50:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > Swoją drogą ja również kilka razy zawiodłem się na Asusie. Znając jednak
    > postęp w tej dziedzinie i zmiany na rynku nie mogę stwierdzić, że to już

    Tylko, gdyby padła. A to z dnia na dzień nie włącza się. Tak jak napisałem -
    pomogło czyszczenie CMOS.
    To nie był problem, bo usiadłem na innym i skopiowałem pliki z serwera (akurat
    dzwonił klient i chce nanieść zmiany i otrzymać natychmiast). ;)

  • 17. Data: 2013-09-26 20:57:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-09-26 19:07, Pawel O'Pajak wrote:
    [...]
    > Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
    Nie żebym był fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
    odfercie wiele płyt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi
    się nawinęła: http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87M%20Pro4/?cat=Spec
    ifications

  • 18. Data: 2013-09-26 21:26:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l21vj3$c2n$...@n...mm.pl...

    > Ale procek ma przecież tylko 65W, dlaczego ten zalman to za mało? Jaki
    > proponujesz?

    Spójrz na te listki. Wszystkie są bardzo blisko siebie, a więc jedna będzie
    dogrzewać drugą. Poza tym nikt w środku nie będzie czyścił (jak to w firmie -
    skoro działa to nie ruszać). Bardzo łatwo kurz się gromadzi w takich miejscach.
    Dodatkowo dopłacać do miedzi, skoro nie będzie O/C nie ma najmniejszego sensu.
    Różnica między aluminium będzie minimalna (temperatura), a nie wygnie płyty
    głównej. Niestety nie doradzę dobrego chłodzenia, bo wychodzę z założenia, że
    tylko chłodzenie wodne jest ciche i wydajne. ;)
    Może coś podobnego do Freezer 13 (chyba "płaty" radiatora są w miarę dużej
    odległości - ale sprawdź).

  • 19. Data: 2013-09-26 22:10:56
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-09-2013 o 20:57 JDX napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > Nie żebym był fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
    > odfercie wiele płyt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi

    Nie żebym miał coś do ASRocka, ale inni producenci mają podobną ofertę.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 20. Data: 2013-09-26 22:54:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-09-26 22:10, WiesłaW wrote:
    [...]
    > Nie żebym miał coś do ASRocka, ale inni producenci mają podobną ofertę.
    Swego czasu studiowałem ofertę płyt na Z77 i u Asusa, MSI i Gibabyte
    było z tym cienko (tzn. ze złączami PCI). Zadaje się, że podobnie jest w
    przypadku Z87. Innych chipsetów nie brałem pod uwagę.