  • Data: 2014-01-21 13:14:18
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciek napisał:

    > Szukałem historii Polskiego Radia, zwracając szczególnie uwagę na
    > częstotliwości uruchamianych stacji do 1956 roku. O ile nie było
    > błędów, to działały stacje długo i średniofalowe. Krótkofalowych
    > nie zlokalizowałem.

    Na krótkich nadawała Rozgłośnia Harcerska. Uruchomiona po odwilży 1956.
    Nie mająca żadnych związków z Polskim Radiem, co było rzeczą niebywałą.
    Zresztą oni chyba cały czas nadawali nielegalnie. Z punktu widzenia
    prawa międzynarodowego, a nie tego, co uważały władze PRL. Najpierw
    nadawali na częstotliwościach amatorskich, które przecież nie do tego
    służą. Potem poszli na normalne pasma radiofoniczne, ale zdaje się ich
    częstotliwości nigdy nie były nigdzie oficjalnie zgłoszone. Co ciekawe,
    nadajnik mieli tym samym miejscu (Radiówek koło Otwocka), co zagłuszaczki
    do Wolnej Europy (rozgłośnie transmitujące odgłos traktora pracującego
    na luzie też nie używały częstotliwości legalnie). Słuchałem czasem
    w latach siedemdziesiątych.

    Jarek

    --
    "Bardzo lubię słuchać opowiadania o tych skautach. Pewnego razu w Mydlovarach
    koło Zlivia, obwód Hluboka, powiat Czeskie Budziejowice, akurat wtedy, jakeśmy