  • Data: 2014-01-19 17:16:47
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik John Smith napisał:

    > Trzeba by popatrzyć w jakim okresie ukazywały się jego ogłoszenia.
    > Zapewne krótko.
    > K.

    Okres ukazywania się ogłoszenia nie jest aż taki ważny. Czasopisma były
    dość drogie i korzystano z nich głównie w czytelniach, chętnie
    zaglądając do poprzednich numerów. Ogłoszenia nie dezaktualizowały się
    tak szybko.
    Powiem tak - znając paranoję tamtych czasów, mogę przypuszczać, że było
    to uzgodnione z UB (typowa prowokacja) i frajerzy, którzy dadzą radio do
    przeróbki, trafiali od razu pod obserwację. Słowo klucz: cenzura. Rok
    1952 to już naprawdę sprawnie działajacy stalinowski system i szczyt
    paranoi. Wszystko było kontrolowane i bez stempelka nie poszło do druku.
    Zwłaszcza że pan inżynier miał niebezpieczne umiejętności i nikt go tak
    bez dozoru nie pozostawiał.
    Szukałem historii Polskiego Radia, zwracając szczególnie uwagę na
    częstotliwości uruchamianych stacji do 1956 roku. O ile nie było błędów,
    to działały stacje długo i średniofalowe. Krótkofalowych nie
    zlokalizowałem.
    Maciek