  • 121. Data: 2010-05-27 17:10:37
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:25:33 +0200, Lagod napisał(a):
> [...]
    oads/2010/01/cairo_traffic_jam.jpg
    > A to zdjęcie to na dowód, że jest tak fajne bez sygnalizacji?

    Pewnie przy światłach by to wyglądało podobnie, tylko korek przed
    skrzyżowaniem z każdej strony byłby ze 3 razy dłuższy :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 122. Data: 2010-05-27 17:17:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 11:46:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
    > IMHO nie nonsens. Jeśli już nakładać kary pieniężne, to powinny być
    > zależne od dochodów.

    A jak ktoś jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
    bezrobotnego ma być w takim razie bardziej dotkliwe niż dla innych? :)
    Co to są dochody? Zwłaszcza jak ktoś np. prowadzi działalność gospodarczą -
    która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
    bardzo drogich urządzeń?
    Dlatego właśnie bez sensu.

    > Nieuchronny to jeszcze za mało. On musi być także natychmiastowy.

    Zapomniałem o tym wspomnieć :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
    może być w sposób banalny: "ma pan 20 minut by dojechać na policyjny
    parking, musi pan tam spędzić 4 godziny. W przypadku niestawienia się,
    rozsyłany jest list gończy i czeka pana tydzień aresztu".

    > Ale tak wogle, to zgadzam się w pełni. Od dawna uważam, że najlepszą
    > karą za wykroczenia drogowe byłoby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
    > krótkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, że nie mniej niż 8h,

    Ja bym nawet nie dawał tego "minimum" - nawet 2 godziny będą bardzo bolesne
    dla każdego ściganta.

    > A przy tym całkowicie sprawiedliwy i nie działający na szkodę np.
    > rodziny takiego pirata, w przeciwieństwie do mandatu na 5kPLN.

    No, miałby w sumie jedną wadę: zwiększenie korupcji w drogówce... bo teraz
    większość nawet mandat 1000zł przyjmie z położonymi uszami, ale jak trzeba
    będzie na 8h pójść do aresztu to motywacja do uniknięcia kary będzie dużo
    wyższa.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 123. Data: 2010-05-28 10:24:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > Nie zmienia to faktu, że przy ruchu lewostronnym wprowadzenie zasady
    > prawej
    > ręki pozwoliłoby na poprawienie sytuacji i usunięcie milionów
    > niepotrzebnych
    > znaków/oznakowań :)

    Tych znakow i tak jest jak na lekarstwo. Jesli do tego dodac zakaz wieszania
    pierdyliona billboardow reklamujacych podpaski na kazdej ulicy, naprawde
    jezdzi sie bezproblemowo i wakacyjne jezdzenie w polsce jest duzym szokiem,
    takze jesli chodzi o zachowanie na drodze.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 124. Data: 2010-05-28 10:26:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > parking, musi pan tam spędzić 4 godziny. W przypadku niestawienia się,
    > rozsyłany jest list gończy i czeka pana tydzień aresztu".

    I w budzecie znajdzie sie paredziesiat milionow zl dla policji, czy tez po
    prostu nie przyjada do Twojej corki gwalconej w parku, bo akurat beda zajeci
    rozsylaniem listow gonczych za przekroczenie predkosci o 20km/h na
    autostradzie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 125. Data: 2010-05-28 10:46:23
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Thu, 27 May 2010 15:17:55 +0000 (UTC)
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > A jak ktoś jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
    > bezrobotnego ma być w takim razie bardziej dotkliwe niż dla innych? :)

    Pan jest bezrobotny? I nie ma żadnych dochodów? I jedzie samochodem?
    Poprosimy o PESEL, który przekażemy Urzędowi Skarbowemu z prośbą
    o specjalne pochylenie się nad pańską trudną sytuacją. ;>

    > Co to są dochody? Zwłaszcza jak ktoś np. prowadzi działalność gospodarczą -
    > która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
    > bardzo drogich urządzeń?

    Jeśli nie ma osobistych dochodów, to jedzie służbowo samochodem firmowym
    i mandat nakłada się wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
    jakieś osobne zasady dla firm i tak musiałyby być.

    > Dlatego właśnie bez sensu.

    ZTCW w Szwajcarii to jednak działa. Nie wiem dokładnie na jakich
    zasadach, ale nie sądzę, żeby problemy, które wymieniłeś były
    endemiczne dla Polski i tam nie występowały, więc pewnie znaleźli
    rozwiązanie, a że oni tam w kwestiach finansowo-podatkowych są biegli,
    to całkiem niewykluczone, że dobre. Można ich zapytać, jak to robią.

> [...]
    > parking, musi pan tam spędzić 4 godziny. W przypadku niestawienia się,
    > rozsyłany jest list gończy i czeka pana tydzień aresztu".

    Właśnie tak mniej-więcej to sobie wyobrażałem.

    > Ja bym nawet nie dawał tego "minimum" - nawet 2 godziny będą bardzo bolesne
    > dla każdego ściganta.

    A nie, nie. To by było za mało wredne. ;>
    Jak on się bardzo spieszy, to pewnie on chce zaraz teraz coś załatwić,
    a większość miejsc, gdzie się coś załatwia działa przez 8h dziennie.

> [...]
    > będzie na 8h pójść do aresztu to motywacja do uniknięcia kary będzie dużo

    To będziemy przynajmniej mieli bogatą drogówkę, a to dobrze, bo bogaci
    policjanci nie biorą łapówek. ;)
    Zresztą nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal mało kto zarabia
    tauzena w 8 godzin.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 126. Data: 2010-05-28 11:13:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomasz Minkiewicz" <t...@g...com> wrote in message

    > To będziemy przynajmniej mieli bogatą drogówkę, a to dobrze, bo bogaci
    > policjanci nie biorą łapówek. ;)
    > Zresztą nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal mało kto zarabia
    > tauzena w 8 godzin.

    Wystarczy, ze nie dojedzie na wazne spotkanie, przez co straci kontrakt wart
    dziesiec razy tyle.

    Inna sprawa, to kto bedzie sie zajmowal sciganiem listem gonczym za takie
    pierdoly? Przeciez to uruchamia cala machine, sady, wiezienia, jeden taki
    przypadek to sa pewnie dziesiatki tysiecy zlotych kosztow. Placic za to
    bedzie reszta spoleczenstwa, i tak juz przeciazony system dostanie kolejne
    zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie
    gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 127. Data: 2010-05-28 12:07:53
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
    >Pan jest bezrobotny? I nie ma żadnych dochodów? I jedzie samochodem?

    A co w tym dziwnego? Nie jesteś sobie w stanie wyobrazić takiej
    sytuacji?
    Zresztą podstaw sobie zamiast tego np. ucznia, czy studenta.

    >Jeśli nie ma osobistych dochodów, to jedzie służbowo samochodem firmowym
    >i mandat nakłada się wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
    >jakieś osobne zasady dla firm i tak musiałyby być.

    Firma, to jedynie "nazwa" przedsiębiorstwa.
    Mówimy np. o osobie prowadzącej działalność gospodarczą.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 128. Data: 2010-05-28 12:08:40
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil"
    >zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie
    >gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

    I to jest kwintesencja przyczyn tego, że mamy na drogach to, co mamy.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 129. Data: 2010-05-28 12:25:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 27 May 2010 07:10:32 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Tym bardziej, że u nas takie zmiany się robi często bez zapowiedzi, bez
    > odpowiednich ostrzeżeń... Ot tak z dnia na dzień sru zmieniamy, dorzucamy
    > nic nie mówiącą tabliczkę "zmiana organizacji ruchu"... i odpowiednie służby
    > się zaczajają by wystawiać mandaty.

    Bez przesady. We Wrocławiu stawiają znacznie wcześniej znaki z tabliczką
    "obowiązuje od...". Inna sprawa, że łosi nie brakuje. Jak podczas dużego
    remontu jedną drogę przerobili na jednokierunkową dwupasmową to regularnie
    trafiało się na jadących pod prąd lub resztki szkła na skrzyżowaniach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 130. Data: 2010-05-28 13:56:37
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-05-27 17:10, Jacek Osiecki pisze:
    oads/2010/01/cairo_traffic_jam.jpg

    > Pewnie przy światłach by to wyglądało podobnie, tylko korek przed
    > skrzyżowaniem z każdej strony byłby ze 3 razy dłuższy :)

    Bo by stały jeszcze bardziej?