    From: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.rowery
    Subject: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Date: Fri, 28 May 2010 10:46:23 +0200

    On Thu, 27 May 2010 15:17:55 +0000 (UTC)
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > A jak ktoś jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
    > bezrobotnego ma być w takim razie bardziej dotkliwe niż dla innych? :)

    Pan jest bezrobotny? I nie ma żadnych dochodów? I jedzie samochodem?
    Poprosimy o PESEL, który przekażemy Urzędowi Skarbowemu z prośbą
    o specjalne pochylenie się nad pańską trudną sytuacją. ;>

    > Co to są dochody? Zwłaszcza jak ktoś np. prowadzi działalność gospodarczą -
    > która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
    > bardzo drogich urządzeń?

    Jeśli nie ma osobistych dochodów, to jedzie służbowo samochodem firmowym
    i mandat nakłada się wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
    jakieś osobne zasady dla firm i tak musiałyby być.

    > Dlatego właśnie bez sensu.

    ZTCW w Szwajcarii to jednak działa. Nie wiem dokładnie na jakich
    zasadach, ale nie sądzę, żeby problemy, które wymieniłeś były
    endemiczne dla Polski i tam nie występowały, więc pewnie znaleźli
    rozwiązanie, a że oni tam w kwestiach finansowo-podatkowych są biegli,
    to całkiem niewykluczone, że dobre. Można ich zapytać, jak to robią.

    > Zapomniałem o tym wspomnieć :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
    > może być w sposób banalny: "ma pan 20 minut by dojechać na policyjny
    > parking, musi pan tam spędzić 4 godziny. W przypadku niestawienia się,
    > rozsyłany jest list gończy i czeka pana tydzień aresztu".

    Właśnie tak mniej-więcej to sobie wyobrażałem.

    > Ja bym nawet nie dawał tego "minimum" - nawet 2 godziny będą bardzo bolesne
    > dla każdego ściganta.

    A nie, nie. To by było za mało wredne. ;>
    Jak on się bardzo spieszy, to pewnie on chce zaraz teraz coś załatwić,
    a większość miejsc, gdzie się coś załatwia działa przez 8h dziennie.

    > No, miałby w sumie jedną wadę: zwiększenie korupcji w drogówce... bo teraz
    > większość nawet mandat 1000zł przyjmie z położonymi uszami, ale jak trzeba
    > będzie na 8h pójść do aresztu to motywacja do uniknięcia kary będzie dużo
    > wyższa.

    To będziemy przynajmniej mieli bogatą drogówkę, a to dobrze, bo bogaci
    policjanci nie biorą łapówek. ;)
    Zresztą nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal mało kto zarabia
    tauzena w 8 godzin.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>