  • 111. Data: 2010-05-27 10:58:18
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    news:slrnhvs622.osa.joshua@tau.ceti.pl...

    > A czy ktoś w końcu wyjaśni jak to jest w UK? Bo niektórzy twierdzą że jest
    > zasada prawej ręki (co by było bardzo sensowne), inni - że niczego takiego
    > nie ma :) A jeśli nie ma, to co reguluje ruch na rondzie/skrzyżowaniu bez
    > znaków?

    Nie ma rond bez znakow tak samo, jak nie ma skrzyzowan bez znakow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 112. Data: 2010-05-27 11:01:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > Oczywiscie, ze jest.

    No i palnalem bzdure az zeby zgrzytaja, zasady jako takiej nie ma i jest to
    zawsze regulowane przez znaki. Pewnie dlatego od 6 lat nie mam problemow ze
    stwierdzeniem pierwszenstwa i uznalem te zasade za pewnik, chociaz nigdy nie
    musialem korzystac.

    Prosze o lagodny wymiar kary.

    Pozdrawiam
    kamil

  • 113. Data: 2010-05-27 11:46:04
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Thu, 27 May 2010 08:30:00 +0000 (UTC)
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > IMHO nonsens

    IMHO nie nonsens. Jeśli już nakładać kary pieniężne, to powinny być
    zależne od dochodów.

    > - lepszy krótki (ale nieuchronny) areszt, choćby kilka godzin.

    Nieuchronny to jeszcze za mało. On musi być także natychmiastowy.
    Ale tak wogle, to zgadzam się w pełni. Od dawna uważam, że najlepszą
    karą za wykroczenia drogowe byłoby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
    krótkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, że nie mniej niż 8h,
    przy czym ono musi być natychmiastowe. Jak ktoś lekceważy przepisy,
    to pewnie mu się bardzo spieszy, a jak mu się bardzo spieszy, to parę
    godzin na ochłonięcie będzie bardziej dolegliwe i zadziała bardziej
    wychowawczo niż nawet najwyższa kara finansowa.

    > Dużo bardziej bolesny od większości kar finansowych.

    A przy tym całkowicie sprawiedliwy i nie działający na szkodę np.
    rodziny takiego pirata, w przeciwieństwie do mandatu na 5kPLN.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 114. Data: 2010-05-27 12:01:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-26, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Ja znam takie, na którym stoi A-7, a pierwszeństwo maja wjeżdżający,

    To jak tam są ustawione znaki?

    > znam
    > tez takie, na którym stoi A-7 i są światła, ale mało kto respektuje ten A-7,
    > gdy światła są w trybie "żółte migające"

    W myśl zasady "ta droga jest główna bo prowadzi do kościoła"?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 115. Data: 2010-05-27 13:06:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

    > To jak tam są ustawione znaki?

    <http://ftp.plenermedia.pl/img/lt-004.jpg> widać C-12
    a następnie kontynuacja od miejsca gdzie zrobiono fotkę powyżej (od 2:25)
    widać w 2:32 A-7 w:
    <http://www.youtube.com/watch?v=50INLWzCrlo&feature=
    related>

    > W myśl zasady "ta droga jest główna bo prowadzi do kościoła"?

    Co w stylu:
    <http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczn
    ie/wideo/jazda-na-rondzie-308-dywizjonu-po-wylaczeni
    u-swiatel-24-v-2010/1846921>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 116. Data: 2010-05-27 15:18:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-27, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    ><http://ftp.plenermedia.pl/img/lt-004.jpg> widać C-12
    > a następnie kontynuacja od miejsca gdzie zrobiono fotkę powyżej (od 2:25)
> [...]

    Nie mogę dojść jak one stoją :-( Może jakiś szkic byś walnął?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 117. Data: 2010-05-27 15:54:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

    e=related>

    > Nie mogę dojść jak one stoją :-( Może jakiś szkic byś walnął?

    Oj tam będę szkicował...

    Dla wjeżdżających "na rondo" stoją C-12, dla jadących "po rondzie" przed
    wjazdami stoją A-7. Gdyby tych A-7 nie było, to nic by się w pierwszeństwie
    nie zmieniło.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 118. Data: 2010-05-27 16:47:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-27, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

> [...]
    > wjazdami stoją A-7. Gdyby tych A-7 nie było, to nic by się w pierwszeństwie

    A, takie nadmiarowe. Może i mają sens skoro taka ogranizacja jest na
    bardzo nieilcznych rondach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 119. Data: 2010-05-27 17:08:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 10:01:09 +0100, kamil napisał(a):
> [...]
    > stwierdzeniem pierwszenstwa i uznalem te zasade za pewnik, chociaz nigdy nie

    Nie zmienia to faktu, że przy ruchu lewostronnym wprowadzenie zasady prawej
    ręki pozwoliłoby na poprawienie sytuacji i usunięcie milionów niepotrzebnych
    znaków/oznakowań :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 120. Data: 2010-05-27 17:09:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:41:32 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Osiecki"
    el-Leisure/General-Road-Rules
    > Zamiast powoływać się na źródła niepewne, trzeba było zajrzeć do KW.

    Jakoś nie bardzo lubię szukać igły w stogu siana :) Zakładam, że tego typu
    strona nie kłamie, a gdyby kłamała to ktoś by to szybko naprostował...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944