    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.rowery
    Subject: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Date: Wed, 26 May 2010 12:37:25 +0100

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:htisgj$csg$1@inews.gazeta.pl...
    > "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message

    > To nie pierwszy idiotyczny przepis. Tu, gdzie mieszkam ograniczenie
    > predkosci nie jest anulowane przez skrzyzowanie. Wystarczy wtedy postawic
    > jeden znak z nowym ograniczeniem, zamiast 40 po drodze.

    Mala ciekawostka:

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,50316,title,Torun-likwid
    uje-znaki-drogowe,wid,10399979,wiadomosc_prasa.html?
    ticaid=1a3bd

    Toruń jako pierwsze polskie miasto przeprowadził na swoich ulicach
    praktykowany w europejskich miastach eksperyment polegający na usunięciu z
    nich części znaków drogowych. Wynik okazał się dla wielu zaskakujący: brak
    znaków spowodował spadek liczby wypadków. W niektórych miejscach stłuczek
    było aż o 30% mniej, a na najbardziej "krwawym" skrzyżowaniu, od dłuższego
    czasu... nie doszło do żadnej groźnej kolizji - czytamy w "Dzienniku".

    Na pierwszy ogień poszły wszędobylskie "ustąp pierwszeństwa przejazdu" i
    "jesteś na drodze głównej", które są w Polsce według ekspertów najbardziej
    nadużywanymi. Skrzyżowania dróg uprzywilejowanych i podrzędnych - m.in. w
    dzielnicach Rubinkowo i Grębocin - zamieniły się w ten sposób w skrzyżowania
    dróg równorzędnych, na których pierwszeństwo ma pojazd nadjeżdżający z
    prawej strony. Kierowca musi teraz zwolnić, by upewnić się czy nie nadjeżdża
    inny samochód.

    Pozdrawiam
    Kamil