  • 11. Data: 2012-12-05 01:34:12
    Temat: Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 4 Dec 2012 23:45:56 +0100, E.Z. napisał(a):

    > Bardzo dziękuję. Jutro wszystko to zrobię.

    Zaczekaj. Jest jeszcze program PhotoRec. Polecam.
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 12. Data: 2012-12-05 01:34:35
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    > Bardzo dziękuję. Jutro wszystko to zrobię.

    Żal, już było, sry najmocniej.

  • 13. Data: 2012-12-05 10:22:34
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "E.Z." <E.Z.@..com> napisał(a):

    >Jeśli nie da się tej karty "uzdrowić", ani nawet skopiować
    >zapisane na niej pliki, to czy przynajmniej będzie można
    >ją sformatować i dalej używać?

    W tym momencie nie da sie na to pytanie opdowiedziec.

  • 14. Data: 2012-12-05 13:43:49
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    Sprawa zakończyła się pozytywnie, a wyglądała tak.

    Ściągnąłem i wypaliłem na płytce bootowalnej Grml Live Linux.
    Program ddrescue ma jednak tyle opcji, że postanowiłem wpierw
    spróbować zrobić coś pod Windowsami, które są mi bliższe. :-)
    Ale płytkę zachowam, może się jeszcze przydać w przyszłości.

    Ściągnąłem i rozpakowałem PhotoRec.
    Uruchomiłem testdisk_win.exe, który napisał:
    Invalid FAT boot sector
    1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760
    1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760
    No partition is bootable

    Następnie uruchomiłem photorec_win.exe i kazałem mu wykonać
    ratowanie.
    W sumie uratował 610 plików, zapisując na dysku twardym 500 plików
    do folderu recup_dir.1, a pozostałe 110 do folderu recup_dir.2.
    Nie pamiętam dokładnie ile plików było na karcie, ale są to albo
    wszystkie albo prawie wszystkie pliki.
    Zamiast oryginalnych nazw tych plików są wpisane kolejne numery
    i tu mnie czeka dodatkowa praca z odtworzeniem nazw. Pliki jednak
    są uratowane, otwierają się prawidłowo.

    Następnie pozwoliłem Windows sformatować kartę jako FAT32.
    Pokazała się pojemność 29,7 GB.
    Wybrane pliki skopiowałem na kartę i po włożeniu karty do tabletu
    zachowują się poprawnie.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i rady.

  • 15. Data: 2012-12-05 21:56:02
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 5 Dec 2012 13:43:49 +0100, E.Z. napisał(a):

> [...]
    > Invalid FAT boot sector
    > 1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760
    > 1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760

    I to był właściwie koniec naprawy. Trzeba było jeszcze tylko kliknąć w
    Boot | Backup BS, co odtworzyłoby prawidłowy bootsektor tej partycji z
    zachowanej na dyski kopii zapasowej...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 16. Data: 2012-12-06 05:34:37
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > I to był właściwie koniec naprawy. Trzeba było jeszcze tylko kliknąć w
    > Boot | Backup BS, co odtworzyłoby prawidłowy bootsektor tej partycji z
    > zachowanej na dyski kopii zapasowej...

    Jakiej kopii zapasowej na dysku (twardym?) ?
    Kiedy się ta kopia utworzyła ?

    Nazwy plików byłyby zachowane?

  • 17. Data: 2012-12-06 10:58:49
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.12.2012 05:34, E.Z. wrote:

    > Jakiej kopii zapasowej na dysku (twardym?) ?

    Partycje FAT (inne też) mają kopię zapasową głównego wpisu.

    > Kiedy się ta kopia utworzyła ?

    Przy zapisie plików.

    > Nazwy plików byłyby zachowane?

    Jeżeli by się udało przywrócić prawidłowy i nie były to jedyne
    uszkodzenia to tak. Jeśli by się nie udało to gorzej - karty same
    zarządzają blokami "pod spodem" i każdy zapis w przypadku uszkodzonej
    karty może skutkować dalszymi problemami. Dlatego pracę przy
    odzyskiwaniu danych zaczyna się od dd_rescue - żeby pracować na obrazie
    na dysku co jest i szybsze i bezpieczniejsze. ( a potem fsck.vfat,
    testdisk, photorec i wybranie tych wyników, które dały najlepszy efekt)

    Michoo

  • 18. Data: 2012-12-06 13:45:07
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

> [...]
    > to tak. Jeśli by się nie udało to gorzej - karty same zarządzają blokami
    > "pod spodem" i każdy zapis w przypadku uszkodzonej karty może skutkować

    Rozumiem, że używając tylko PhotoRec nie można przewidzieć jak jest
    i można sytuację pogorszyć.

    > Dlatego pracę przy odzyskiwaniu danych zaczyna się od dd_rescue - żeby
    > pracować na obrazie na dysku co jest i szybsze i bezpieczniejsze.

    Na razie, pomimo dokumentacji, nie potrafię się tym programem posłużyć.
    Nie wiem nawet jak wskazać napęd, który należy ratować.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-12-06 17:07:48
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    prawdopodobnie to nie koniec twoich problemow z tą kartą
    sprawdz ją zapełniając do końca i porównaj z oryginałem

    erator/

  • 20. Data: 2012-12-06 17:32:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.12.2012 13:45, E.Z. wrote:

    > Rozumiem, że używając tylko PhotoRec nie można przewidzieć jak jest
    > i można sytuację pogorszyć.

    PhotoRec - nie, on tylko czyta. Testdisk/fsck - tak.

    > Na razie, pomimo dokumentacji, nie potrafię się tym programem posłużyć.
    > Nie wiem nawet jak wskazać napęd, który należy ratować.
    No bez przesady, każdy poradnik chyba ma coś w stylu:

    dd_rescue input output
    input to najczęściej /dev/sdb, output to plik w miejscu gdzie jest dość
    miejsca - ot i cała filozofia.

    Michoo