  • 21. Data: 2012-12-06 18:17:05
    Temat: Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > dd_rescue input output
    > input to najczęściej /dev/sdb, output to plik w miejscu gdzie jest dość
    > miejsca - ot i cała filozofia.
    Właśnie o ten "szczegół" chodziło: czy na pewno /dev/sdb?
    Programy z interfacem graficznym zwykle podają jakie urządzenia widzą.
    Ten nie.

  • 22. Data: 2012-12-06 22:21:13
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > prawdopodobnie to nie koniec twoich problemow z tą kartą
    > sprawdz ją zapełniając do końca i porównaj z oryginałem

    Dlaczego?
    Podejrzewam, że ten plik, który wtedy przekopiowywałem
    z komputera na kartę SD, był trefny.

  • 23. Data: 2012-12-07 00:05:58
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 6 Dec 2012 05:34:37 +0100, E.Z. napisał(a):

    > Jakiej kopii zapasowej na dysku (twardym?) ?

    Kopii zapasowej bootsektora partycji (pierwszy sektor partycji)
    zapisanej w szóstym sektorze partycji (FAT32) lub w ostatnim sektorze
    (NTFS). Problem który przedstawiłeś jest niestety dość często spotykany
    i zwykle pomaga tutaj właśnie przywrócenie sprawnego bootsektora.

    Można też taki bootsektor wygenerować sobie "od zera" przy pomocy
    wspomnianego Testdiska, licząc się z maleńkim ryzykiem, że się nie uda.
    No ale od tego są logi Testdisk i możliwość zapisania oryginalnego
    bootsektora przed próbą jego naprawy ;-).

    BTW Testdisk pozwala na nieinwazyjny podgląd zawartości partycji,
    przydatny do zweryfikowania skuteczności wykonanych działań. Innymi
    słowy, jeśli bezpośrednio (bez restartu!) po dokonaniu naprawy
    bootsektora zobaczysz swoje pliki spod Testdisk - to naprawa się udała,
    jeśli zaś zobaczysz sieczkę - to po prostu przywracasz zapisany na boku
    oryginalny bootsektor i szukasz innego narzędzia.

    > Kiedy się ta kopia utworzyła ?

    Podczas formatowania partycji.

    > Nazwy plików byłyby zachowane?

    Nazwy plików są przechowywane w całkiem innym miejscu. Bootsektor (512
    bajtów!) zawiera w sobie jedynie informacje pozwalające na ich
    odnalezienie.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 24. Data: 2012-12-07 08:17:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.12.2012 E.Z. <E.Z> napisał/a:

    > Właśnie o ten "szczegół" chodziło: czy na pewno /dev/sdb?

    Nie na pewno. Zależy ile masz dysków.
    Wystarczy obejrzeć ostatnie linie dmesg po wsadzeniu karty.

    > Programy z interfacem graficznym zwykle podają jakie urządzenia widzą.
    > Ten nie.

    Nie dałbym głowy, ale chyba dd_rescue nie ma interfejsu graficznego ;-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.