    From: Mr Misio <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?
    Date: Tue, 04 Dec 2012 22:17:41 +0100

    Użytkownik E.Z. napisał:
    > Witam i bardzo liczę na pomoc.
    >
    > Karta micro SDHC 32GB działała na tablecie bez zarzutu.
    > Była na nim używana bez adaptera.
    >
    > Dzisiaj po skopiowaniu na nią dużego pliku z komputera,
    > przy pomocy firmowego adaptera, z którym była kupiona
    > oraz czytnika Modecom, karta przestała działać.
    >
    > Tablet pisze, że karta jest uszkodzona, natomiast komputer
    > ją widzi, ale domaga się jej sformatowania.
    >
    > Zależy mi na "uzdrowieniu" tej karty, a przynajmniej
    > na możliwości przekopiowania jej zawartości.
    > Potem mogłoby wchodzić w grę jej sformatowanie.
    > Czy da się jeszcze coś zrobić?

> [...]

    Chinczyk jakis? :)

    Pytanie niebanalne, bo czytalem gdzies, jak to chinczyki robia
    urzadzenia, dyski, karty, gdzie realna pojemnosc jest duzo mniejsza od
    podawanej przez system. Taka np. karta jest "oszukana" i oszukije ze
    niby ma duzo miejsca, a tak na prawde ma mniej... I ponoc wlasnie cuda
    sie dzieja, jak sie na takiej karcie wgra wiecej niz pojemnosc
    rzeczywista mimo, iz wydaje sie, ze jest wiecej miejsca...