    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <5e06736a$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <qu60c8$pr4$1@dont-email.me>
    <5e068758$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e06a1a1$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e075595$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <qu7o7j$rli$1@dont-email.me>
    <9ompkdm1flzb.1uanqbm71f9xi$.dlg@40tude.net> <qu811n$ee3$1@dont-email.me>
    <xtp76kwvjozw$.1fmkyqygj8dzx$.dlg@40tude.net>
    <qu8ark$a9n$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 28 Dec 2019 21:03:21 +0100

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 20:36:17 +0100, heby napisał(a):

    > Mało ważna róznica, intreresuje Cie ile J tam się mieści i tyle, to J
    > wprost przekłąda się na czas działania urządzenia.

    Dzialac to i tak bedzie tyle, ile bedzie i wplywu na to zadnego nie
    mam :-(

    Wiec mnie moze interesowac jak dlugo to ladowac ... poza telefonem :-)

    > A potem idziesz do jakiegoś pokemona od samochodów RC, tych lepszych. Ma
    > dwa akku jedej 2Ah/3.2V i drugi 1Ah/7.4V. I już widzisz że człowiek
    > ostatkiem sił stara się "policzyć" który lepszy. Nie, nie żartuje, uznał
    > że napięcia przez prąd się nie mnoży i to trzeba jakoś inaczej.

    Widac jakis blad dydaktyczny w programie nauczania, ale ... przeciez
    on tych aku nie miesza.
    To raczej wybierajac gotowy model mozna sie zastanowic ktory lepszy,
    czy np hulajnoge elektryczna ...

    Tak nawiasem mowiac to teraz reklamuja jakies odkurzacze czy
    wiertarki, i podkreslaja jaki to swietny akumulator 18V

    > Poradziłem, w akcie desperacji dydaktycznej, coby zważył.

    Dobra rada, ale chinczyki ten numer juz znaja :-)

    > Może i śliski, ale przetwornice z lipoly->uC mamy obcykane wystarczająco.

    > Nie, wymyślili sobie bo ktoś stwierdził że podpięcie 12W żarówki i
    > patrzenie ile świeci to świetna metoda pomiaru pojemności akku.

    12W czy 12V ?

    To akurat jest dobra metoda pomiaru pojemnosci akumulatora,
    szczegolnie jesli uzywasz tylko akumulatorow 12V.

    A ze akumulator olowiowo-kwasowy ma nie/ciekawa ch-ke rozladowania,
    zalezna od pradu, to nie na temat. Energia tez sie zmienia.

    > Nie ma. Za chwile pojawią się baterie solid state. Pobąkuje się że będa
    > miały inną ch-kę ładowania. Co oznacza że pojemność bateri 1Ah i 1Ah
    > będa różne, przy tym samym "napięciu" na ozanczeniu. Game over.

    Myslisz ? Jakies mocno zmienne napiecie czy co?

    > Jestem
    > jednak przekonany że jednostka przetrwa. Nic nie jest takie stabilne jak
    > błedy w inzynierii.

    Moze sie jednak doczekasz zmiany.
    Wejda samochody elektryczne, napiecia baterii rozne, podawanie Ah nie
    ma sensu, trzeba Wh czy kJ.

    No chyba zeby ... przyjac, ze w srodku ogniwa Li-ion, i podawac
    sumaryczna ilosc Ah tych ogniw. To ma pewnien sens, dopoki nie uzyja
    innej techniki.

    Podobnie w powerbankach do telefonow ma sens - masz taki 10Ah,i jesli
    tylko chinczyki nie oszukali, to wiadomi czego sie spodziewac, bez
    zastanawiania czy szeregowo, czy rownolegle, czy to na wyjsciu 5V ...

    J.