  • 11. Data: 2023-08-07 15:47:59
    Temat: Re: Zegar na neonach?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 15:24:57 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Sto lat temu koledzy z klasy chcieli na pracę dyplomową zrobić zegar
    > cyfrowy na dach szkoły ze świetlówek. :-)

    Tez mi to kiedys chodzilo po glowie, ale raczej kiepski pomysł - za
    biale są, w pełnym słoncu moze byc problem.

    Jest jeszcze folia elektroluminescencyjna, ale chyba zbyt
    skomplikowane.
    LEDY są dobre i tanie :-)

    J.

  • 12. Data: 2023-08-07 15:48:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2023 08:08, ąćęłńóśźż wrote:
    > czerwonym, ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę (wzrok siada
    > - kłopoty z czytaniem czerwonego w wielu innych sytuacjach).

    https://pl.aliexpress.com/item/1005005395728778.html

    Występują w kilku rozmiarach i są też zielone.

    Znam osobę wadą wzroku (jaką konkretnie - nie wiem), kupiła ten
    największy i jest zadowolona. Ich jest wiele więcej na ali, ale akurat
    ten konkretny wiem, że pomógł. Być może są lepsze.

    PS. Ktoś mi mówił, że te z projektorem na sufit też się nieźle
    sprawdzają przy kiepskim wzroku, tylko aby nie kupować najtańszych.

  • 13. Data: 2023-08-07 15:52:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 15:09:50 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:
> [...]
    wyświetlanymi w kolorze zielonym (np. na neonach)? Im
    ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę

    y-led-budzik-projektor-14001583460

    > Paski LED 12V po 10cm i wyświetlacz 20cm lub większy
    > spokojnie można zrobić.
    > Wtedy nawet z 10m będzie widać :)
    > Lub 3" wyświetlacze LCD zielone:
    > https://www.tme.eu/pl/details/osl13007-lg/wyswietlac
    ze-led-pojedyncze/optosupply/
    > Tyle że do nich trzeba dłubać kawałek płytki lub jakieś ESP...

    Mozna, ale kolega chyba chcial gotowy kupic, a nie robic.

    Tymczasem mam wrazenie, ze wspólczesnie takie nieduze ekrany LCD
    zastępują dedykowane rozwiązania.

    J.

  • 14. Data: 2023-08-07 15:57:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Tez mi to kiedys chodzilo po glowie, ale raczej kiepski pomysł - za
    > biale są, w pełnym słoncu moze byc problem.

    Problem ze słońcem jest raczej taki, że za mało białe są. To znaczy
    zbyt słabo świecą.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2023-08-07 15:57:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pot%C4%99%C5%BCny_Inde
    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    Czym można to przebić?
    Może świetlną transmisją Morse'a na ISS? Stadion wystarczy?

    Robert

  • 16. Data: 2023-08-07 16:01:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.08.2023 o 15:47, J.F pisze:

    > Tez mi to kiedys chodzilo po glowie, ale raczej kiepski pomysł - za
    > biale są, w pełnym słoncu moze byc problem.

> [...]

    W tamtych czasach folia elektroluminescencyjna chyba nie istniała, a
    LEDy były co najwyżej w stylu CQYP31.

    Robert

  • 17. Data: 2023-08-07 16:07:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    > Czym można to przebić?
    > Może świetlną transmisją Morse'a na ISS? Stadion wystarczy?

    Niestety można. Były jakieś szaleńcze pomysły wyświetlania reklam
    przez chmarę sterowanych luster krążących na orbicie Ziemi.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2023-08-07 16:32:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2023 15:48:15 +0200, heby napisał(a):

    > (...)
    > PS. Ktoś mi mówił, że te z projektorem na sufit też się nieźle
    > sprawdzają przy kiepskim wzroku, tylko aby nie kupować najtańszych.

    No właśnie.
    Może ktoś polecić zegar projekcyjny, który jest w miarę OK?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2023-08-07 16:50:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 15:57:46 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Problem ze słońcem jest raczej taki, że za mało białe są. To znaczy
    > zbyt słabo świecą.

    Jakby wyłaczone były czarne, to by to nie był problem.

    Podobny problem jest w telewizorach, kontrast ma być duzy,
    a przeszkadza "szarosc" wyswietlacza.

    Swoją drogą LED tez miały ten problem, a jakos sie rozwiazal
    i uliczne duze "monitory" LED stoją.

    J.

  • 20. Data: 2023-08-07 17:07:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Jakby wyłaczone były czarne, to by to nie był problem.

    A jednak nie. Typowa świetlówka ma moc 40 W. Rozłożoną dookólnie
    względem rury. Zdecydowanie za mało.

    > Podobny problem jest w telewizorach, kontrast ma być duzy,
    > a przeszkadza "szarosc" wyswietlacza.

    Nie podobny, tylko dokładnie ten sam. Telewizor z kineskopem,
    który świeci w ten sam sposób co świetlówka, na otwartej
    przestrzeni ma obraz niewidoczny.

    > Swoją drogą LED tez miały ten problem, a jakos sie rozwiazal
    > i uliczne duze "monitory" LED stoją.

    No więc właśnie. Teraz już są. Użyta tam dioda świeci tak jasno,
    że przy patrzeniu z bliska można wzrok stracić. Jak równo pół
    wieku temu zobaczyłem pierwszy LED, nie spodziewałem się, że
    podobnymi rzeczami będzie się oświetlać ulice.

    Jarek

    --
    I wnet rozwiązał łamigłówkę
    Świetlik bez prądu świecił też