  • 1. Data: 2009-05-03 11:08:03
    Temat: Zegar BIOS spóźnia
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Witam, po długim szukaniu i kombinowaniu poddałem się.
    Sprawa wygląda następująco:
    padł kontroler IDE na płycie, płyta trafiła do serwisu i usterka została
    usunięta (ASUS M2N). Nie wiem czy uszkodzeniu mógł ulec jeszcze jakiś
    element.
    Po jakimś czasie (może 2 tyg.) po odłączeniu zasilania zegar w BIOSIE
    zaczął spóźniać i to sporo bo nawet kilka godz./dobę. Baterię wymieniłem
    i jedyny plus taki, że teraz jest to tylko ok. 15 min./dobę. Reset
    ustawień BIOSU, flash nic nie pomaga.
    Dopóki komputer jest pod zasilaniem (wyłączony) wszystko jest OK,
    całkowite odcięcie od napięcia dopiero powoduje opóźnianie zegara.
    Już mi brak koncepcji, chyba będzie trzeba z tym żyć.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-03 12:12:24
    Temat: Re: Zegar BIOS spóźnia
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > Maru pisze:
    > Już mi brak koncepcji, chyba będzie trzeba z tym żyć.
    > Pozdrawiam

    Maszyna ma dostęp do internetu?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2009-05-03 13:18:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.05.2009 13:08, Maru pisze:
    > padł kontroler IDE na płycie, płyta trafiła do serwisu i usterka została

    Na płycie nie ma kontrolera IDE.

    > Po jakimś czasie (może 2 tyg.) po odłączeniu zasilania zegar w BIOSIE
    > zaczął spóźniać i to sporo bo nawet kilka godz./dobę. Baterię wymieniłem
    > i jedyny plus taki, że teraz jest to tylko ok. 15 min./dobę. Reset

    Czyli *jest* wpływ baterii na spóźnianie się zegara?

    Wymieniłeś na *nową* baterię czy jakąś z odzysku?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-05-03 15:09:29
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > Radosław Sokół pisze:
    > Czyli *jest* wpływ baterii na spóźnianie się zegara?

    Pytasz czy stwierdzasz?

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2009-05-03 18:10:29
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Maru wrote:
> [...]
    > zaczął spóźniać i to sporo bo nawet kilka godz./dobę. Baterię
    > wymieniłem i jedyny plus taki, że teraz jest to tylko ok. 15
    Uklad mostka zawierajacy kontroler ide ma w sobie takze zegar RTC
    - prawdopodobnie przy naprawie cos skiepscili , reklamowac

  • 6. Data: 2009-05-03 20:31:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.05.2009 17:09, Janusz Pabłocki pisze:

    > Pytasz czy stwierdzasz?

    Prezentuję tezę powstałą na bazie średnio czytelnego postu
    oryginalnego i proszę o jej jasne potwierdzenie lub obalenie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-05-04 08:16:00
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 3 May 2009 20:10:29 +0200, "Przemek" <p...@d...pl> wrote:

    >Uklad mostka zawierajacy kontroler ide ma w sobie takze zegar RTC
    >- prawdopodobnie przy naprawie cos skiepscili , reklamowac

    "wlutowali" niewlasciwy uklad??? Jezeli cos rzeczywiscie padlo na
    plycie (i nie jest to jakis kondensator czy tranzystor mocy - duzy
    element) to nie da sie tego naprawic w warunkach serwisowych) - serwis
    PC. Taka naprawa polega najczesciej na wymianie plyty glownej.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2009-05-04 08:52:02
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Prezentuję tezę powstałą na bazie średnio czytelnego postu
    > oryginalnego i proszę o jej jasne potwierdzenie lub obalenie.

    Teza jest OK, bateria jest nowa i wygląda niby na baterię. Napięcie
    baterii ponad 3 V, stara po zmierzeniu też miała 3 V więc to chyba coś
    innego.
    Odnośnie dostępu do internetu to jest, wiem że można ustawić
    synchronizację czasu, ale gnębi mnie ten BIOS. Miałem starą płytę, która
    leżała ponad rok i po złożeniu czas był spóźniony o kilkanaście minut,
    czyli mniej więcej tyle co teraz za dobę.

  • 9. Data: 2009-05-04 08:57:34
    Temat: Re: Zegar BIOS spó 1/4 nia
    Od: Maru <m...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:

> [...]
    > element) to nie da sie tego naprawic w warunkach serwisowych) - serwis
    > PC. Taka naprawa polega najczesciej na wymianie plyty glownej.

    Płyta była odsyłana do serwisu producenta, ale najciekawsze jest to, że
    dopiero po jakimś czasie wystąpił ten problem.

  • 10. Data: 2009-05-04 09:29:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Teza jest OK, bateria jest nowa i wygląda niby na baterię. Napięcie
    > baterii ponad 3 V, stara po zmierzeniu też miała 3 V więc to chyba coś
    > innego.

    Napięcie nie określa stanu naładowania baterii.