  • 11. Data: 2009-05-04 17:02:39
    Temat: Re: Zegar BIOS spóźnia
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > "wlutowali" niewlasciwy uklad???
    Jezeli cos rzeczywiscie padlo
    Jak to niewlasciwy ? Uklad jest w typu bga i jest na pewno wlasciwy tyle ze
    moze miec np
    zimny lut pod jedna z nog - przy tasmowej naprawie w serwisach to calkiem
    mozliwe , trudno jest w testach po naprawie
    wychwycic taka usterke

    > plycie (i nie jest to jakis kondensator czy tranzystor mocy - duzy
    > element) to nie da sie tego naprawic w warunkach serwisowych) - serwis
    > PC. Taka naprawa polega najczesciej na wymianie plyty glownej.

    Chyba zartujesz - praktycznie wszyscy producenci naprawiaja plyty w
    autoryzowanych serwisach (przewaznie jedno centrum serwisowe na Polske)
    ( z tych ktore wysylalem do serwisu chyba tylko asrock daje nowe czy
    prawie nowe :) )
    a z 50% awarii to wlasnie mostki wiec na pewno nie latwe do wymiany
    elementy- czasy kiedy z automatu dawali nowa plyte skonczyly sie z 10 lat
    temu.
    Przez kilka ladnych lat jak pracuje w branzy komputerowej to moze z 4 razy
    asus dal nowa plyte ( a wyslalem ich setki) w miejsce uszkodzonej i
    dotyczylo to tylko
    plyt ktore ulegly awarii zaraz po zakupie.

  • 12. Data: 2009-05-05 18:31:20
    Od: "Jawi" <t...@i...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > element) to nie da sie tego naprawic w warunkach serwisowych) - serwis
    > PC. Taka naprawa polega najczesciej na wymianie plyty glownej.

    Nie rozumiem po co swoje domysly przedstawiasz jako praktyke i wprowadzasz
    swiadomie ludzi w blad.
    Jak najbardziej sie naprawia. Kiedys pracowalem w takim serwisie, to malo tego,
    ze byly naprawiane (jak juz ktos pisal, mostki to polowa wszystkich uszkodzen),
    to jak dystrybutor dostal partie plyt, na których byla przerwana sciezka lub jej
    nawet nie bylo na odcinku 2 cm o ile pamietam, to sie ja beszczelnie dorabialo
    drucikiem miedzianym, na koniec lakier i na lade:) Sklepy braly te plyty jak
    cieple buleczki bo cena byla bardzo atrakcyjna, o naprawie wiedzieli, tajemnmica
    to nie bylo.