  • 11. Data: 2011-07-11 18:34:27
    Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-07-2011 18:29, Waldek Godel pisze:

    > 100 KM diesla przy dobrze dobranych przełożeniach pozwala się bardzo
    > sprawnie poruszać. Nie ścigać - poruszać.

    Chyba po autostradach, gdzie nie ma potrzeby wyprzedzania.
    W Polskich realiach wyprzedzenie w trasie czegokolwiek 100KM Omegą
    (która już do setki ma w porywach do 16s) musi być traumatycznym
    przeżyciem.

    > Przypominam, że przez wiele lat kultowe w Bolandzie TDI miały 90 i 110 KM i
    > nawet te 90-konne były montowane do Audi 80/A4. I tabuny wąsatych Marianów
    > zachwycały się jak to ciągnie ich funkiel nówki nieśmigane fury z rajchu.

    Tylko Audi waży 1250-1300kg...

    > Dosyć chwalony w Oplach (żeby trzymać się tematu) 1.7 Isuzu ma całe 75
    > koni. I - powtórzę się - chwalony był.

    Do Astry się nadaje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2011-07-11 18:52:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Dziś się przyplątała Vectra C z 2004 roku z silnikiem 2.0 DTI.
    > Co to za zwierz? Bo w to, że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
    > uwierzę.

    zrobił zrobił i to już jakies 15 lat temu (tak tak, to ciągle praktycznie
    ten sam silnik)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 13. Data: 2011-07-11 18:52:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-07-11 18:23, Waldek Godel pisze:
    > silniki 2.0, również
    > fiatowskie

    Jakbyś miał cokolwiek pojęcia, to dowiedziałbyś się, że GM i Fiat przez
    pewien czas mocno współpracowali. Owocem owej współpracy jest Fiat GM
    Powertrain - producent silników, jak i pojazdy: fiat punto / opel corsa
    czy opel vectra / fiat croma.
    Ale google jest ci niedostępne, a nawet jeśli jest - piszą nieprawdę.
    P.

  • 14. Data: 2011-07-11 19:11:11
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.07.2011 17:20, Waldek Godel pisze:

    > Renufkowy 2.0 IDE czy jak?

    ten 2.0 IDE (co należy rozumieć dosłownie "idę") to jest silnik benzynowy.
    W przyrodzie występuje jeszcze "Renufkowy" 2.0 dCi chyba najlepszy z
    całej rodziny dCi'ków.

  • 15. Data: 2011-07-11 19:24:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-11 18:29, Waldek Godel pisze:

    > 100 KM diesla przy dobrze dobranych przełożeniach pozwala się bardzo
    > sprawnie poruszać.

    Taaa... bardzo sprawnie ;)
    Jak kogoś cieszy kręcenie tego diesla do czerwonego pola i sportowe
    przepinanie biegów, to 100km/h na liczniku pojawi się już po 13 sekundach.

    Ja wiem że są ludzie którzy się jarają jak samochód przyspiesza
    porównywalnie z rowerami, ale _bardzo_ sprawnie się tym nie poruszysz.

    > Przypominam, że przez wiele lat kultowe w Bolandzie TDI miały 90 i 110 KM i

    Przypomnij jeszcze kultowe 24KM :)
    Też bardzo sprawnie :)

    > Dosyć chwalony w Oplach (żeby trzymać się tematu) 1.7 Isuzu ma całe 75
    > koni. I - powtórzę się - chwalony był.

    Nie wiem przez kogo chwalony, bo ani to nie było specjalnie oszczędne, a
    osiągi miało wręcz zadziwiające.
    W Astrze był nawet taki silnik 1.7 który miał całe 57KM (diesel n/a))

  • 16. Data: 2011-07-11 19:27:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:24:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Taaa... bardzo sprawnie ;)
    > Jak kogoś cieszy kręcenie tego diesla do czerwonego pola i sportowe
    > przepinanie biegów, to 100km/h na liczniku pojawi się już po 13 sekundach.

    A jak ktoś jest na tyle inteligentny, żeby odróżnić diesla od benzyny i
    zmienia biegi wcześniej, to pojawi się też wcześniej.
    Zwłaszcza jeżeli nie jeździ z pełnym obciążeniem (dla którego
    oblicza/mierzy się osiągi pojazdów)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2011-07-11 19:34:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-11 19:27, Waldek Godel pisze:

    > A jak ktoś jest na tyle inteligentny, żeby odróżnić diesla od benzyny i
    > zmienia biegi wcześniej, to pojawi się też wcześniej.

    Nie umiesz zmieniać biegów.

    > Zwłaszcza jeżeli nie jeździ z pełnym obciążeniem (dla którego
    > oblicza/mierzy się osiągi pojazdów)

    Bzdura.

  • 18. Data: 2011-07-11 19:36:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:34:37 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Nie umiesz zmieniać biegów.
    > Bzdura.

    zieeeew. z pewnością.

  • 19. Data: 2011-07-11 19:46:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-11 19:36, Waldek Godel pisze:

    > zieeeew. z pewnością.

    Możesz się pocieszyć że jesteś wśród demokratycznej większości
    kierowców, która sztuki zmieniania biegów nie opanowała.
    Automaty sobie pokupujcie - wtedy biegi się będą zmieniać prawidłowo.

  • 20. Data: 2011-07-11 19:59:05
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Dziś się przyplątała Vectra C z 2004 roku z silnikiem 2.0 DTI.
    > Co to za zwierz? Bo w to, że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
    > uwierzę.

    łomatkobosko, gdzieś Ty był przez ostatnie min. 10 lat? ;-)
    przecież pompy VP44 w tych silnikach obrosły już w legendę,
    tak, to silnik spod znaku Zorro,
    w skrócie silnik mechanicznie bardzo OK, za to w kość daje elektronika,
    zacierające się Bosch-owskie pompy VP44 (trochę przestały padać odkąd
    poprawiła się jakość gnojówki na stacjach), padające Bosch-owskie
    przepływomierze (5pinów, pasują z TDI grupy VW po małym tuningu wtyczki),
    poza tym zapowietrzają się przez przelewy i/lub uszczelki (brak pomocniczej
    pompy w zbiorniku - więc chełtanie na sucho pompą częściej kończy się jej
    padem niż odpaleniem auta), przy braku osłon dolnych silnika padają
    elektrozawory sterowania turbiną,

    brat