  • Data: 2013-07-14 18:28:15
    Temat: Re: Zdjęcia robione "unplug"
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    [...]
    > niestety większość nie daje się otworzyć a te, które się otwierają
    > potrzebują baaaardzo dużo czasu żeby się otworzyć.

    Ba, żebym to ja miał takie problemy... :) (w życiu nie utraciłem
    nawet jednego cyfrowego zdjęcia, za to na wspomnienie dwóch spalonych
    negatywów wciąż mnie otrzepuje).

    W ciągu ostatniego roku-dwóch temat był na grupie mocno poruszany co
    najmniej dwa razy - chodziło właśnie o progsy próbujące naprawiać
    uszkodzone jpg-i. Ale raczej zaufałbym wyszukiwarce - ograniczyć zakres
    do ostatniego roku i wpisać odpowiednie stringi (z ewentualnym
    wykluczaniem słów, które zamulają nam listę trafień).

    Oblig.:
    test jpg best corrupted files...

    Fakultatywne:
    comparison worse poor failure recreate regenerate...

    itd., uzupełniając do wyekstrahowania samej esencji.

    Teoretycznie to prawie niemożliwe, żeby nie było progsa, który
    dawałby najlepsze wyniki (bo np. konieczne są dopiero dwa, gdyż każdy
    daje coś innego), chociaż nie! Teoretycznie nieopłacony shareware mógłby
    być najlepszy, ale nakładać np. znak wodny. :) Ale z tym już można
    działać - np. utracone obszary zaczernić, a z grupy zdjęć zrobić
    sumowanie z opcją "bierz jaśniejszy piksel" (albo odwrotnie, wycinać
    światła, bo może technika poszła już tak do przodu, że któryś potrafi
    już zwalczyć przepały? Czasem warto dać się miło zaskoczyć. ;).

    > Ponadto próba zapisania otwartego zdjęcia do nowego pliku tez trwa
    > bardzo długo.

    Zrobić PrintScreen?

    Oczywiście daj tu później znać, jak znajdziesz coś sensownego (sam
    pamiętam takie defekty z czasów starych dyskietek 1.44).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]