    From: marek augustynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia na niedziele
    Date: Mon, 6 Jun 2011 16:13:52 -0700 (PDT)
    <3...@v...googlegroups.com>
    <c...@h...googlegroups.com>
    <e...@g...googlegroups.com>

    On 6 Cze, 15:55, marek augustynski <m...@g...com>
    wrote:

    > Ale Kant i Hegel się przydaje?

    > Heh
    >
    > Twoje panoramy chcą przenieść mnie w określone miejsce. Im bardziej
    > realne są tym lepiej. Z kolei im więcej zobaczę w nich zabiegów
    > estetyzujących tym bardziej obraz stanie się powierzchniowy. Panoramy
    > uzasadniają się więc w moich oczach do momentu w którym nie zobaczę w
    > nich powierzchni (faktury płótna pod obrazem z rzutnika). A widzę ją
    > momentalnie bo obraz jest statyczny.
    >
    > To jest kilka zdań dzięki którym mogę wyłożyć moją myśl. Tak
    > postrzegam, tak czuję.. i to opisuję. Dzieło jest takim jakim je
> [...]

    Dla porządku bo nie nadążyłem z pisaniem. W domyśle miałem tak:
    Wszelkie wyjaśnienia, niezależnie czy wychodzą od osoby pierwszej czy
    kogoś innego mają taki sam charakter krytyczny, znawczy. Dlatego
    uważam, że twierdzenie jakoby każdy sam na sam miał mierzyć się ze
    sztuką jest czarowaniem. Bez znaczenia jest na ile będziemy się
    posiłkować czyimś punktem widzenia ponieważ nasze postrzeganie
    obarczone jest wieloma różnymi punktami widzenia już teraz.
    Jeśli mówisz, że nie potrzebujesz wyjaśnień, a jednocześnie
    stwierdzasz z całą pewnością, że Picasso tworzył sztukę, to
    zachowujesz się podejrzanie.

    marek