  • 41. Data: 2009-10-03 12:29:57
    Temat: Re: Zdjęcia do oceny
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ha7fq9$e43$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Tak jak wiekszosc pisze to zdjecie jest chyba najlepsze z
    > przedstawionych. Choc na moj gust to ten brunatny, uschniety wiechec po
    > lewej duzo psuje.

    Tfu.. po prawej of kors ;-)
    Myslalem juz o kolejnym zdjeciu i jego lewej stronie :)

    Thomas

  • 42. Data: 2009-10-03 14:46:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Okt., 22:43, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Rzeczy miłych zawsze chętnie słucham :)

    > A to jedno z drugim się wyklucza??? ;)
    >
    > Wiem, że zdjęcia nie są najwyższych lotów, wiem, że czegoś mi brakuje
    > (np. jakiegoś zaczepienia na pierwszym planie, ale nie potrafiłem go
    > znaleźć), ale szukam jakichś podpowiedzi, konstruktywnej krytyki.
    > Jeśli chodzi o zdjęcia krajobrazowe, to bardzo podobają mi się zdjęcia
    > abpc i chciałbym na początek nauczyć się naśladować jego styl i kadry.
    > Później może wypracuję własny, albo znajdę inny wzór do naśladowania.
    > Ale na razie ...

    podpowiedz jest natychmiastowa:

    jesli znajdziesz super ciekawy , fascynujacy temat , malo znany
    innym , trudno dostepny i jesli sfotografujesz go byle jak -nikt nie
    zrobi z tego powodu najmniejszego zarzutu, Kazdy bedzie docenial
    umiejetnosc dotarcia przez fotografujacego do sedna .

    Jesli bedziesz fotografowal byle co , temat banalny , ot chocnby
    laczke z drzewkamia , nic ciekawego - to trzeba postarac sie o bardzo
    dobra obrobke.
    Wowczas inni docenia przynajniej umiejetnosc fotografowania i obrobki.

    Zdjecie , ktore pokazujesz sa mieszanina obu wymienionych przypadkow.
    Z przypadku pierwszego wziales fatalna , nieciekawa obrobke , z
    przypadku drugiego wziales nieciekawy temat.

    To sie dobrze nie mozesz skonczyc i jak widac na przytoczonych
    zdjeciach skonczylo sie zle.

    Coz wiec przedsiewziac ?

    Moze nie wszystko na raz.
    Staraj sie dotrzec do tematu , ktory moze byc ciekawy - z pewnoscia
    takich jest wiele w poblizu - wymaga to jeszcze mobilizacji , nie
    zawsze chce sie zadac sobie trud. I sfotografuj jak umiesz , ale
    staraj sie opowiedziec ciekawa historie.

    To jest dokladnie tak jak przy nauce improwizacji w muzyce i pozniej
    juz prawdziwej improwizacji. Zawszy staramy sie opowiedziec historie
    na sposob dzwieku.
    najpierw byly to ktrotkie 4-taktowe frazy , jakby krotkie rymowaniki
    i w miare rozwoju nabywa sie umiejetnosc budownia coraz dluzszych
    wierszy / fraz.

    Sugerowalbym nie fotografuj rzeczy banalnych w bananlny sposob.

  • 43. Data: 2009-10-03 15:15:02
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Sat, 3 Oct 2009 10:38:17 +0200, Henry(k) wrote:

    > ... Zdjęcia się robi wtedy gdy wyzwoli emocje u fotografa.

    Dokładnie! Aby mieć dobrą fotografię trzeba bybyło:
    -Mieć właściwe emocje
    -Umieć te emocje pokazać na zdjęciach.

    Więc problemy są 2, nie jeden:
    -Nie właściwe emocje ;-)
    -Nie potrafić ująć tych emocji na zdjęciach.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

    http://banggiang.net
    http://fotoplenery.eu

  • 44. Data: 2009-10-03 17:07:53
    Od: " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Siedzę tu na tej grupie i ciągle czytam o sprzęcie, albo jakieś
    > głupkowate dyskusje (flejmy), a zdjęć coraz mniej robię. Dzisiaj byłem
    > na spacerku i zrobiłem parę zdjęć krajobrazowych. 3 przedstawiam do
    > krytyki. Było pięknie jak spacerowałem, ale tym zdjęciom czegoś brakuje
    > (nawet sporo). Czekam na konstruktywną krytykę.
    >
    > http://images8.fotosik.pl/101/d6b29c782bfe31c0.jpg
    >
    > http://images8.fotosik.pl/101/6511eae45279195f.jpg
    >
    > http://images6.fotosik.pl/542/d4dd273c76b3d8de.jpg

    Ja tam nie krytykuję ale skoro pytasz, to ja konstruktywnie (ale jest to
    tylko moja wizja i niekoniecznie musi sie komukolwiek podobać):

    http://img203.imageshack.us/img203/866/las1.jpg
    http://img223.imageshack.us/img223/3430/las2i.jpg
    http://img203.imageshack.us/img203/9344/las3.jpg

    Pozdrawiam
    MP

  • 45. Data: 2009-10-03 19:52:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > podpowiedz jest natychmiastowa:

    To taki tik? :)

> [...]
    > zrobi z tego powodu najmniejszego zarzutu, Kazdy bedzie docenial
    > umiejetnosc dotarcia przez fotografujacego do sedna .

    Nieprawda.

> [...]

    > najpierw byly to ktrotkie 4-taktowe frazy , jakby krotkie rymowaniki
    > i w miare rozwoju nabywa sie umiejetnosc budownia coraz dluzszych

    Też nieprawda.
    Nie żebym się czepiał wiadomo kogo, ale to nie są reguły nawet. Może na
    etapie totalnego amatora tak się wydaje, ale dalsze wtajemniczenie nie
    wymaga ani profesjonalnej obróbki, ani olania warsztatu. Zdjęcia mają
    mieć to coś, ale co to się wie dopiero nieco po pewnym wtajemniczeniu
    (czytaj - obcowaniu z ogólnie pojętą sztuką).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-10-03 20:08:18
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Sat, 03 Oct 2009 21:52:39 +0200, Janko Muzykant wrote:

    > ... Zdjęcia mają
    > mieć to coś, ale co to się wie dopiero nieco po pewnym wtajemniczeniu
    > (czytaj - obcowaniu z ogólnie pojętą sztuką).

    A ja myślałem, że fotografowanie to jak chodzenie do siłowni ;-)

  • 47. Data: 2009-10-03 20:13:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > A ja myślałem, że fotografowanie to jak chodzenie do siłowni ;-)

    W drugim etapie. To ten pomiędzy kupnem lustrzanki z kitem, a
    spojrzeniem na zdjęcia. Wtedy kupuje się duże, jasne tele :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 48. Data: 2009-10-03 20:33:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > W drugim etapie. To ten pomiędzy kupnem lustrzanki z kitem, a
    > spojrzeniem na zdjęcia. Wtedy kupuje się duże, jasne tele :)

    W takim razie, na jakim etapie ja jestem, skoro odczuwam potrzebę
    posiadania Sigmy 10-20 ??? Następny zaraz po jasnym tele???
    Ile etapów jeszcze mi zostało? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 49. Data: 2009-10-03 20:38:57
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Sat, 03 Oct 2009 22:13:00 +0200, Janko Muzykant wrote:

    > W drugim etapie.

    Aha, czyli jednak ;-) Dobra wiadomosć dla tych co chcą mieć dobre zdjęcia a
    jednoczesnie mają doswiadczenia sportowe za sobą ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 50. Data: 2009-10-03 20:42:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > W takim razie, na jakim etapie ja jestem, skoro odczuwam potrzebę
    > posiadania Sigmy 10-20 ??? Następny zaraz po jasnym tele???
    > Ile etapów jeszcze mi zostało? ;)

    Policz sobie, ostatni etap to jest to:
    http://fotoplenery.eu/gallery2/main.php?g2_itemId=48
    22