  • 21. Data: 2009-02-10 16:50:39
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/06 - fotoplenery.eu
    Od: m...@a...net.pl

    .Przy okazji - zdjęcia wykorzystują z połowę zakresu luminancji, bo...
    >tak chciał autor :)

    Najsmieszniejsze (albo najsmutniejsze) ze z tego trzeba specjalnie
    sie przy zdjeciu tlumaczyc! :-\

  • 22. Data: 2009-02-10 16:59:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m...@a...net.pl pisze:
    > .Przy okazji - zdjęcia wykorzystują z połowę zakresu luminancji, bo...
    >
    > Najsmieszniejsze (albo najsmutniejsze) ze z tego trzeba specjalnie
    > sie przy zdjeciu tlumaczyc! :-\

    Uprzedziłem posty ''masz źle skalibrowany monitor'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-02-10 19:01:38
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Ingarden" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niezle swiatlo.. Napiszesz ustawienia i czym robione? Dzieki.

    Nic wielkiego, udostępniłem parametry naświetlania:
    http://www.flickr.com/photos/tomek-k/3250612393/meta
    /
    Aparat to zwykły stary kompakcik Casio na statywie. Potem niewielka korekta
    w Picasie (przede wszystkim kadrowanie) i tyle. Słowem najprostsze środki.
    Temat aż prosi się o lepszy sprzęt ale robię tym co mam pod ręką :-)
    tomekk

  • 24. Data: 2009-02-10 23:33:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]

    Inspirujące... (szczególnie jak na "podręcznikowo niefotogeniczną
    pogodę... :)) - większość nie wyjdzie z domu/nie weźmie aparatu, a tu
    proszę - jak się umi, to si da. ;-)

    > Uprzedziłem posty ''masz źle skalibrowany monitor'' :)

    Szczególnie LCD... :)) Spoko, spoko, na CRT też wygląda bardzo
    dobrze (zwłaszcza '2' i '4', z '3' trudno się zdecydować - niby ciekawy
    kadr i sytuacja [te pośnieżone skiby...], ale chyba te zbieżne, skośne i
    łukowate linie wprowadzają jakieś złudzenia optyczne i coś się obraz
    zaczyna przechylać w głowie, choć nawet nie wiadomo w którą stronę...
    :))

    [mr.]

  • 25. Data: 2009-02-11 01:42:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > Inspirujące... (szczególnie jak na "podręcznikowo niefotogeniczną
    > pogodę... :))

    Przypomniał mi się jeszcze jeden stosowny cytat z jakiegoś
    podręcznika: "Nigdy nie rób zdjęć pod słońce"... Rety! Co ja czytałem?
    (sam robię mnóstwo zdjęć pod słońce...) Chyba w tej samej książeczce
    (obcego autorstwa) była rada, żeby do portretu zawsze mieć słońce za
    plecami... :))

    Ale tak wyglądały czasem rady dla absolutnie początkujących w dobie
    fotografii analogowej - zdjęcie nie musi być piękne, grunt żeby
    cokolwiek było widać (bo drugiego nie zrobisz, a po pierwszym nie
    dowiesz się, że sknociłeś). Ech... Inna epoka...

    [mr.]

  • 26. Data: 2009-02-11 06:46:08
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mariusz [mr.] napisał(a):

> [...]
    > cokolwiek było widać (bo drugiego nie zrobisz, a po pierwszym nie
    > dowiesz się, że sknociłeś). Ech... Inna epoka...

    Rada wygląda mi na pisana przez fotoreportera :). W sumie ma praktyczne
    zastosowanie do tej pory. Swoją drogą wiele osób robiło zdjęcia metodą,
    pstryknę, nieważne z jakimi ustawieniami i potem były tony zdjęć
    przedstawiające ciemnoszare cienie w ciemnoszarym otoczeniu. Po
    upowszechnieniu się fotografii kolorowej, były rozmyte mdłe plamy na
    rozmytym mdłym tle.

    wer

  • 27. Data: 2009-02-11 07:15:02
    Od: j...@a...at

    On 11 Feb., 02:42, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > (sam robię mnóstwo zdjęć pod słońce...) Chyba w tej samej książeczce
    > (obcego autorstwa) była rada, żeby do portretu zawsze mieć słońce za

    to nie mogl byc podrecznik - to byla broszurka.

    kazdy rozsadny podrecznik podjae jak mozna zrobic zdjecie pod slonce.

    "obce autorstwo " - to wiele wyjasnia. Ladne kolorowe wydawnictwa w
    grubych okladkach o szumnych tytulach rozdzialow i miernej uzawartosci
    merytorycznej - najczesciej do takiego wniosku dochodze , jesli trafi
    mi sie jakas ksiazeczka tego typu do rak.

  • 28. Data: 2009-02-11 07:30:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > merytorycznej - najczesciej do takiego wniosku dochodze , jesli trafi
    > mi sie jakas ksiazeczka tego typu do rak.

    "Nauka o fotografii" też zawiera o tym informację. Ale autor ani nie
    radzi robić zdjęć pod słońce, ani portretów ze słońcem za plecami.

    wer

  • 29. Data: 2009-02-11 20:32:50
    Od: "elkabanos" <b...@w...pl>

    > To drugie niezłe. Czarne przytłacza (/-ją) i pochłania (/-ją). I piona i
    > autora. Zostawiłbym więcej powietrza (czarnego) na gorze, żeby podkreślić
    > intencję, bo teraz można mieć wątpliwości, czy to nie przypadek.
    > Z jakiego debiutu wyszła ta pozycja?

    Trudno kadr dobrze ułożyć przy autoprtrecie a to zdjęcie takowym jest.
    Pozycja z bocznego wariantu "partii szkockiej" ustawiona na sztukę na
    poptrzeby zdjęcia ;)

    pozdrawiiam
    Paweł

  • 30. Data: 2009-02-12 09:09:54
    Od: " tomek" <t...@W...gazeta.pl>

    Nguyen Bang Giang <n...@y...com> napisał(a):

    > W zastęstwie Tomka zgłaszam otwarcie "Zdjęcia tygodnia 2008/06"

    Witam !

    Dzieki za zalozenie watku - fajnie ze jak widze jest sporo zdjec do
    poogladania. Ja wpadlem tylko na chwile wiec prosze o zastepstwo
    rowniez w nastepna niedziele

    pozdr.
    --
    http://photo.net/photos/Szostok