  • 1. Data: 2012-05-07 15:26:17
    Temat: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    Witam wszystkich.

    Szukam taniego rozwiazania, ktore pozwoli mi na zdalne wlaczenie zasilania
    dla kilku rzadzen. Pilot odpada gdyz musi to bys zupelnie zdalne (widzialem
    gdzies listwy zasilajace sterowane pilotem)..

    Idealne bylo by cos takiego
    https://www.remotepowerswitch.com/web-remotepowercon
    trol.html

    Niemniej jednak rozbija sie o budzet. Czy istnieja powiedzmy listwy
    zasilajace, ktorymi mozna sterowac przez oprogramowanie za posrednictwem
    USB/COM ?
    Czy urzadzenia typu UPS, ktore maja kilka wyjsc zasilajacych, mogly by byc
    uzyte do tego typu rozwiazania ?

    Jakies niedrogie rozwiazania ? Pomysly ?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2012-05-07 15:39:49
    Temat: Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2012-05-07 15:26, Adam Koltowski pisze:
> [...]
    > dla kilku rzadzen. Pilot odpada gdyz musi to bys zupelnie zdalne (widzialem
    > gdzies listwy zasilajace sterowane pilotem)..
    <ciach>

    > Jakies niedrogie rozwiazania ? Pomysly ?

    o ile pamięć mnie nie myli, to jakiś czas temu
    podobny wątek widziałem, ale nie tutaj, tylko na elektroda.pl
    i w tamtym wypadku rozchodziło się o prosty układzik
    do tego listwa + drut + rs232 + skromny soft do ogarnięcia tego
    (był gotowy do pobrania)

    tylko nie bardzo wiem w chwili obecnej jak na to trafiłem,
    jak dotrę do tego to dam znać:)

    pozdr
    gadacz

  • 3. Data: 2012-05-07 15:43:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-07 15:26, Adam Koltowski wrote:
> [...]
    > uzyte do tego typu rozwiazania ?
    >
    > Jakies niedrogie rozwiazania ? Pomysly ?

    Zależy jakie urzadzenia, generalnie każdego peceta/laptopa można obudzić
    przez LAN (Słowo kluczowe: Wakeup On Lan). Nie jest to idealne
    rozwiązanie, bo np. część sieciowa infrastruktury musi być aktywna
    (router), ale w Twoim przypadku tak czy owak na to samo wychodzi.

    Zaletą jest na pewno szerokie wsparcie i brak dodatkowych kosztów.
    Domowy serwerek sam mi się wyłącza w przypadku braku aktywności (prosty
    skrypcik, który obserwuje to co ja chce), w dzień gdy potrzeba się do
    niego dostać śle przez internet pakiet WOL, który router puszcza na LAN
    i serwerek wstaje.

    Rafał

  • 4. Data: 2012-05-07 16:05:08
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 7 May 2012 15:26:17 +0200, Adam Koltowski napisał(a):

    > Niemniej jednak rozbija sie o budzet. Czy istnieja powiedzmy listwy
    > zasilajace, ktorymi mozna sterowac przez oprogramowanie za posrednictwem
    > USB/COM ?

    Mam taka listwe:

    http://www.gmb.nl/item.aspx?id=3234

    Sterowana przez USB, poza tym ma wlasny "harmonogram" ktory mozna
    zaprogramowac.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-05-07 16:16:00
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skrypcik, który obserwuje to co ja chce), w dzień gdy potrzeba się do
    > niego dostać śle przez internet pakiet WOL, który router puszcza na LAN i

    Tak tak - wiem, ze komputery mozna budzic po sieci, ale tez nie do konca
    chodzi mi o komputery a jesli juz to nie tylko. Generalnie chodzi mi o
    wlaczanie zasilania jakis tam urzadzen. Chocby przyslowiowego expresu do
    kawy. Ktos pisal, ze sa ukladziki podlaczane do COM i prosty soft aktywujacy
    COMA w odpowiedni stan i uklad przekaznikowy. Jakies 100 lat temu bylo cos
    takie opisane w Linusowym HowTo - jakos Coffee How To - czyli czy Linux moze
    zaparzyc kawe :) wlasnie takie cos bylo opisane i sekwencja sterujaca na
    COMA.

    No i fajnie. I to by moglo wystarczyc. Ale teraz pokazcie mi gdzies produkt,
    ktory moza kupic i zainstalowac.

    Na chwile obecna po poszukiwaniach znalazlem rowniez to:
    http://www.ambery.com/reposw.html - nieco tanszy odpowiednik. I calkiem
    mozliwe, ze na to padnie wybor.

    Zapraszam jednak do kontynuacji watku.

    Adam

  • 6. Data: 2012-05-07 17:48:44
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-05-07 15:26, Adam Koltowski pisze:
    > Idealne bylo by cos takiego
    > https://www.remotepowerswitch.com/web-remotepowercon
    trol.html

    a to:
    http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-zdalnie-sterowan
    a-pm211-mip-i2292324877.html

    BTW nie mam nic wspólnego z aukcjonariuszem.
    Przem

  • 7. Data: 2012-05-07 23:37:15
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-07 17:48, Przemek pisze:
    > a to:
    > http://allegro.pl/[...]
    > BTW nie mam nic wspólnego z aukcjonariuszem.

    No sądzę, bo Allegro od jakiegoś czasu nie znajduje się w obrocie
    publicznym i żaden z nas szaraczków raczej akcjonariuszem nie
    zostanie.
    A Tobie zapewne chodziło o sprzedawcę ;>

    --
    /MB

  • 8. Data: 2012-05-08 09:17:03
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-07 23:37, Michal wrote:

    > No sądzę, bo Allegro od jakiegoś czasu nie znajduje się w obrocie
    > publicznym i żaden z nas szaraczków raczej akcjonariuszem nie
    > zostanie.
    > A Tobie zapewne chodziło o sprzedawcę ;>

    aukcjonariusz<>akcjonariusz ;)

  • 9. Data: 2012-05-08 14:42:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.05.2012 Adam Koltowski <a...@u...interia.pl> napisał/a:

    > Niemniej jednak rozbija sie o budzet. Czy istnieja powiedzmy listwy
    > zasilajace, ktorymi mozna sterowac przez oprogramowanie za posrednictwem
    > USB/COM ?

    Czyli masz włączony komputer, do którego można się dostać z zewnątrz?
    Jeśli tak, wystarczy port LPT i niskoprądowe przekaźniki/transoptory.

    Zobacz np. http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.ht
    ml

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 10. Data: 2012-05-08 16:30:08
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    > Czyli masz włączony komputer, do którego można się dostać z zewnątrz?

    > Jeśli tak, wystarczy port LPT i niskoprądowe przekaźniki/transoptory.

> [...]

    Witaj,

    Dzieki za wpis,

    Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I
    brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i
    urzadzenie, ktore ma resetowac komputery przy braku lacznosci. Zrobili
    urzadzonko, a ja pisalem im program do pingowania i wlasnie aktywowania
    poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to
    wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT.
    Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies
    zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

    Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy
    (przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa
    na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
    przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

    Bardzo fajna jest ta listwa zaproponowana nieco wyzej. Koszty juz nieco
    mniejsze niz urzadzen, ktore znalazlem wczesniej a funkcjonalnosc jak
    najbardziej wystarczajaca.

    ?