  • Data: 2013-03-03 23:42:00
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To już jesteś drugim, który mówi o
    > "technicznej jakości", nie definiując jej
    > precyzyjnie.
    >
    > No to porozmawiajmy o technicznej jakości. W
    > obrazie SD jest
    >
    > 576*704*25 = 10 137 600 pikseli/sekundę
    >
    > DVB-T nadawane w Polsce ma bitrate 29.029
    > MBit/s. Przyjmując 12-bitowe kodowanie piksela
    > (jakość 4:2:0), daje to jakieś 2.5 mln pikseli
    > na sekundę, dzielone na wszystkie programy w
    > danym multipleksie. Pozostałe piksele dla
    > obrazu SD czy HD są dorysowywane przez dekoder
    > MPEG4, który, owszem robi to bardzo ładnie,
> [...]

    Ja się nie znam, ale... czy ty nie zapominasz
    o czymś takim jak kompresja wideo (audio
    zresztą też)?

    Według twoich standardów muzyka z kasety
    magnetofonowej jest zapewne "technicznie"
    lepsza od tej CD.

    A może boli cię, że twoje, niewątpliwie
    wysokie, kwalifikacje "antenowca" nie są już
    teraz tak potrzebne?

    JK