  • 51. Data: 2021-01-05 15:10:17
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 January 2021 at 21:57:07 UTC+9, robot wrote:

    > No ale takie, które zarzucasz na grzbiet, trzeba jeszcze podłączyć do
    > głośników jak rozumiem.
    > I tu może być problem.
    > Bo że te wbudowane głośniczki będą brzmiały jak fortepian, to ja nie
    > uwierzę.

    Wbudowane głośniczki słabe, ale sprzęt nagłaśniający to commodity, wybierasz firmę
    jaką chcesz, przywożą sprzęt jaki chcesz, wszystko gra i tańczy. Tylko o kasę się
    martw.

  • 52. Data: 2021-01-05 17:07:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-05 o 14:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Jeden misiek pozaznaczał gdzie mają być mikropale. Drugi misiek powiercił dziury.
    Trzeci powrzucał zbrojenia i lał beton. Czwarty w ten beton powtykał rury. Jakaś
    następna ekipa pospawała konstrukcję stalową i ktoś zauważył że pale są nie tam gdzie
    im wypadają słupy. Następny wziął kawał blachy, kazał go spawaczowi przyspawać tu tak
    a tam śmak. I nikt przez chwilę nie ogarnął że to nie tak miało być. Znaczy nikt nie
    wnikał. Bo jak któryś by zawołał jakiegoś inspektora od jakości to ten by wypisał
    NCR, robotę trzeba by zatrzymać, powołać zespół do rozwiązania problemu, okazałoby
    się że trzeba te pale powyrywać, a tam już się nie da niczym wjechać bo konstrukcja
    pospawana, itd. A budżet dawno rozplanowany, nikt za to wszystko nie zapłaci,
    podwykonawcy musieliby to na swój koszt poprawiać. Jednym słowem cichosza, wszyscy
    kombinują jak tu skonczyć swoją część zanim sprawa się wyda. A może nigdy się nie
    wyda, a zawali się za 30 lat.

    Celny opis. Samo życie :-)

  • 53. Data: 2021-01-05 17:20:48
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 15:10, Konrad Anikiel pisze:

    > Wbudowane głośniczki słabe, ale sprzęt nagłaśniający to commodity, wybierasz firmę
    jaką chcesz, przywożą sprzęt jaki chcesz, wszystko gra i tańczy. Tylko o kasę się
    martw.

    A tak to rozumiem.

  • 54. Data: 2021-01-05 17:51:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-05 o 14:55, Konrad Anikiel pisze:

    > To są dwa aspekty tego samego zjawiska. Kultura jest jedna, tyle że różni ludzie
    zajmują się nią z różnych stron. Polska powstała na niewolnictwie, najpierw elita
    łapała kmiotków i sprzedawała na zachód Europy, potem nauczyła się wykorzystywać ich
    pracę na roli lokalnie. Jak z tych warunków brzegowych wyekstrapolujesz procesy
    historyczne, to otrzymasz to co dzisiaj możesz zobaczyć za oknem.

    Cała Europa przejęła system wykorzystywania niewolników od Cesarstwa
    Rzymskiego.
    We Francji zniesiono ostatecznie niewolnictwo dopiero w 1848 roku.

    Inaczej było z uwłaszczeniem chłopów.
    Wielu to było na rękę, bo rozwijał się przemysł i potrzebował pracowników.
    W Kongresówce zaborca umiejętnie uwłaszczenie wykorzystał propagandowo.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uw%C5%82aszczenie_ch%C
    5%82op%C3%B3w_w_Polsce#/media/Plik:Chenstokhov.jpg

    WM

  • 55. Data: 2021-01-05 18:34:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 6 January 2021 at 01:52:22 UTC+9, WM wrote:

> [...]
    historyczne, to otrzymasz to co dzisiaj możesz zobaczyć za oknem.

    > Cała Europa przejęła system wykorzystywania niewolników od Cesarstwa

    To nie jest prawda, niczego nie przejęła. Pokaż mi regulacje prawne spoza Cesarstwa
    które regulowałyby kwestie niewolnictwa.

    > We Francji zniesiono ostatecznie niewolnictwo dopiero w 1848 roku.

    A powiedz mi czy we Francji można było citoyenna pozbawić wolności? Bo jak chcesz
    porównywać niewolnictwo polskie (gdzie niewolnikami byli miejscowi) z niewolnictwem
    francuskim, gdzie po niewolników trzeba było wybrać się do Afryki, no to wiesz, nie
    na temat piszesz.

> [...]
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Uw%C5%82aszczenie_ch%C
    5%82op%C3%B3w_w_Polsce#/media/Plik:Chenstokhov.jpg

    Pomniki Aleksandrowi II stawiali Polacy, z autentycznej wdzięczności. Symetryczną
    propagandę uprawiała zresztą polska klasa uprzywilejowana cutt.ly/ujfeleg, więc tymi
    pomnikami bym się nie przejmował. Jak kosmici któregoś dnia uwolnią świat od
    polityków, to też ludzie im pomników nastawiają.

  • 56. Data: 2021-01-05 18:40:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    pracę na roli lokalnie. Jak z tych warunków brzegowych wyekstrapolujesz procesy
    historyczne, to otrzymasz to co dzisiaj możesz zobaczyć za oknem.

    Jakie tam historyczne, ostatni chłop pańszczyźniany zmarł w 2007:

    http://kacwin.com/nowe/naspiszu/2006_3/?rok=2006&nr=
    3&wydanie=60&strona=9

    Pozdrawiam, Piotr

  • 57. Data: 2021-01-05 19:00:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 January 2021 at 18:40:50 UTC+1, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    historyczne, to otrzymasz to co dzisiaj możesz zobaczyć za oknem.
    > Jakie tam historyczne, ostatni chłop pańszczyźniany zmarł w 2007:

    Nazwa co prawda nie ta sama, ale jeśli odkleimy się od nazewnictwa to prekariat
    dzisiaj trzyma się mocno.

  • 58. Data: 2021-01-05 20:09:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-05 o 18:34, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    francuskim, gdzie po niewolników trzeba było wybrać się do Afryki, no to wiesz, nie

    Nie chcę ciągnąć tego tematu dalej, bo trudno polemizować ze
    stereotypami dawno zdementowanymi przez historyków.

    "Historycy nadal toczą spory o to, jak wyglądała sytuacja chłopów, ale
    kilka kwestii zdołano wyjaśnić. Chłopi nie byli niewolnikami -
    dysponowali własnością użytkową ziemi, a majątek ruchomy był ich
    własnością prywatną, którą mogli, z wyjątkiem zwierząt hodowlanych,
    swobodnie rozporządzać. Mogli również zawierać umowy - słowem: zachowali
    osobowość prawną. "

    https://www.wilanow-palac.pl/pospolstwo_czyli_prawo_
    zycia_i_smierci_w_rzeczypospolitej.html

    WM

  • 59. Data: 2021-01-05 21:10:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-01-04 o 22:52, Konrad Anikiel pisze:
    > Tak samo jak katastrofa Tu-154 w polskiej.
    To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
    braku zasad wykonywania lotów. W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
    nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
    uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu). Pilot wojskowy ma wykonać
    rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 60. Data: 2021-01-05 21:12:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 January 2021 at 20:09:30 UTC+1, WM wrote:

> [...]
    > własnością prywatną, którą mogli, z wyjątkiem zwierząt hodowlanych,
    > swobodnie rozporządzać. Mogli również zawierać umowy - słowem: zachowali

    Wyciągasz jakieś starocie, stereotypy dawno zdementowane przez historyków. Właśnie
    mam na stoliku przed sobą dwie świeże pozycje: A. Leszczyński Ludowa historia Polski
    i K Pobłocki Kapitalizm, historia krótkiego trwania. Dokształć się.