    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 7 Jan 2021 00:55:15 -0800 (PST)
    <rt1516$3a0r0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5...@g...com>
    <ML6JH.476736$VfRc.231378@fx07.ams1>
    <f...@g...com>
    <z5sJH.538715$T8c9.432606@fx21.ams1>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 7 January 2021 at 08:55:15 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    technicznej. Tak samo jak katastrofa Tu-154 w polskiej.

> [...]
    > w różnych Azjach?
    > Stan na dzień obecny wydaje się taki, że jakieś 2/3 populacji uważa lub
    > udaje, że uważa, że źle wykonana robota jest ok, lub dobrze wykonaną
    > robotą. Nie, że wykonawcy, odbiorcy. To jest olbrzymi rynek. Nie wiem,
    > jak w tej sytuacji może się cokolwiek zmienić. Ten rynek pompuje na
    > Zachód deficytowe tam towary/usługi i będzie to robił póki są one tam
    > deficytowe. Pompuje w pełnej krasie ich jakości. Nie wykształci się z
    > dnia na dzień kilkuset tysięcy porządnych (kultura pracy) informatyków i

    Stanowczo jesteśmy w innych Azjach. Tych "funkcjonalnych Azji" zresztą jest cała
    lista: Ty jesteś w strefie muslimsko-hinduskiej, ja w koreańsko-japońskiej, dalej są
    Chiny, jest Rosja, jest cały szemrany półświatek tureckopodobnych shitholi, jest
    Izrael, są różne dziwolągi jak DPRK, Bhutan, Nepal, są Filipiny, pewnie można by
    jeszcze dalej wymieniać. W kulturach korporacji wszystko jest jeszcze inaczej, a w
    Japonii i Korei są lokalne czebole które też się różnią od rzeczywistości na ulicy. W
    temacie Korei polecam lekturę: tiny.pl/r5htj choć to już dzisiaj też nieaktualne,
    tutaj trzeba czytać prace badaczy antropologów, socjologów, komentatorów
    geopolitycznych.

    No więc patrzysz na rzeczywistość z pewnej perspektywy, świata który tak zwany Zachód
    próbuje jakoś przechytrzyć. Kapitalizm (a w szczególności welfare state) nie jest
    systemem wystarczająco dobrym żeby wykonać jakościowy skok w wydajności czy tempie
    rozwoju, więc właśnie dokonujemy skoku na główkę w nieznaną wodę, próbujemy cały ten
    bajzel przerobić na Teal Organisation, czy jak to tam ktoś kiedyś nazwie. Będzie
    bolało, będą Wolni Najmici, ale jest szansa że będzie to miało jakiś sens za jedno
    czy dwa pokolenia, może więcej, kto wie.