  • 61. Data: 2014-05-12 09:10:11
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-11 15:03, Pszemol pisze:

    > A co to za autko ma taki dziwny korek spustowy z dziurą na Torxa?

    np. opel ma torx.

    > Od wieki-wieków nie używam żadnego klucza do zakręcania/odkręcania
    > filtra oleju.

    Po pierwszej probie zastosowania tej metody i dokręcenia za pomocą tylko ręki
    straciłem 2 litry oleju po 100km (pf125).
    Ale może ja siły w rękach nie mam za wiele?

    --
    JW

  • 62. Data: 2014-05-12 09:16:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-11 23:52, RadoslawF pisze:

    > płacisz tylko za materiały

    Tak się tylko mówi... różnica w cenie z materiaami z hurtowni to co najmniej 20-30 zł
    - u mnie...
    Ale fakt, że u takich wymieniaczy idzie to zwykle sprawniej.

    --
    JW

  • 63. Data: 2014-05-12 09:18:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-11 16:47, Pszemol pisze:

    > No jak wpuszczą Cię na warsztat - ok, w USA trzymają klientów
    > w poczekalni, bo się boją odpowiedzialności w sądzie gdyby Ci
    > coś na głowę spadło na warsztacie... :-))))

    U nas też się tak zaczyna robić, na razie gdzeniegdzie tylko...

    --
    JW

  • 64. Data: 2014-05-12 09:22:25
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-11 22:43, Pszemol pisze:
    > "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Prościej kupić podnośnik niż kopać rów/kanał.

    To jeszcze go zamontuj w wynajmowanym garażu.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 65. Data: 2014-05-12 10:08:16
    Od: Maciek <m...@w...pl>

    > W Warszawie za wymianę oleju (materiały moje) płacę 30PLN (gdzie indziej
    > pewnie jest jeszcze taniej).
    strata piniedzy

    > Trwa to 15min. Jest sens się samemu babrać? Co zrobić ze zużytym olejem
    > i filtrem?
    filtr pod najbliższy płot albo pod krzak w parku za jakiś czas
    zardzewieje i wróci do natury. Olej do lasu albo parku a jak nie mam
    czasu to do najbliższej studzienki na ulicy, olej to przecież substancja
    naturalna z ziemi wypompowana do ziemi powinna wrócić.

    > Olej zmieniam 2x częsciej niż zaleca producent (co 15kkm).
    Jak by tak wszyscy to trzaby dużo więcej z ziemi wypompować, przerobić w
    rafineriach, wyprodukować butelki i etykiety,transportować, itd czyli
    marnotrawstwo.Ja olej żadko zmieniam najczęściej dolewam jak się zapali
    lampka że jest niski olej - czysta oszczędność i ochrona środowiska.

  • 66. Data: 2014-05-12 10:08:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 09:16, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

    > Tak się tylko mówi... różnica w cenie z materiaami z hurtowni to co
    > najmniej 20-30 zł - u mnie...
    > Ale fakt, że u takich wymieniaczy idzie to zwykle sprawniej.

    U naprawiacza nie zapłacisz ceny hurtowej, jak kupisz sam w sklepie
    też nie, specjalizowany zakład wyciąga zysk z różnicy cen między
    hurtową a sklepową i nie naliczy opłaty za usługę jak zwykły naprawiacz.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2014-05-12 10:12:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 00:44, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Mówię o podnośniku aby unieść lekko a nie windzie...

    Lekko to się podnosi na lewarku, podnośnik to takie ustrojstwo
    warsztatowe do podniesienia całego pojazdu na półtora metra.

    > Nic to nie zmienia.

    W życiu służbowym samochodem nie jeździłeś. :-)
    Zmienia i to sporo, nie ja płaciłem za wymianę jak zaczęła
    przeciekać.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2014-05-12 11:00:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-12 10:08, RadoslawF pisze:

    > U naprawiacza nie zapłacisz ceny hurtowej, jak kupisz sam w sklepie
    > też nie, specjalizowany zakład wyciąga zysk z różnicy cen między
    > hurtową a sklepową i nie naliczy opłaty za usługę jak zwykły naprawiacz.

    No zaraz, ja kupuję Mobila-1 (5W50) po 33 zł/l (hurtownia moto, cena dla gościa z
    ulicy),
    naprawiacze chcą mi go lać po 42-45, taniej nie znalazłem.

    --
    JW

  • 69. Data: 2014-05-12 12:43:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 11:00, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

    > No zaraz, ja kupuję Mobila-1 (5W50) po 33 zł/l (hurtownia moto, cena dla
    > gościa z ulicy),
    > naprawiacze chcą mi go lać po 42-45, taniej nie znalazłem.

    Doliczają kolejną marżę.
    Sprawdź wymieniacza oleju i zobacz ile on zaproponuje.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2014-05-12 13:34:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> wrote in message

    > Turbo się nie włącza. Ono pracuje zawsze wtedy gdy pracuje silnik.

    To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
    Coś się otwiera? Coś się dodaje?