-
91. Data: 2011-02-17 22:42:43
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez
> HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to właśnie Citroen, oraz sporo
> czołgów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia
> hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe
> gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje.
>
> W Safrane była regulowana twardość zawieszenia i w niewielkim stopniu
> jego wysokość. Poza tym system ten w przeciwieństwie do tego z
> Citroena - działał dość krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle
> duperel kosztował majątek i dziś jużnie znajdziesz Szafy ze sprawnym
> tym ustrojstwem, więc dyskusja jest akademicka. Najlepszą cecha
> systemu Renault była łatwa możliwość ekstrakcji tego cholerstwa i
> wstawienia zwykłego zawiasu...
>
Ok, pomyliłem się, dobra pomyliłem się !!! (w nazwach :) )
hydro to mi się wzięło że amorki w środku są hydro ;) + kableki + czujniki.
a sama wysokość to była - tak tylko "Air" i to wolno się zmieniało.
ale ta "Szafa" 1 to było dobre trwałe ciche SZYBKIE auto :)
i tak cena części inna niż w innych autach, nawet do
2 jest ze 3x taniej eksploatacja, i mniej pali.
Czy mi się wydaje czy większość zawieszenia w 2 jest stalowa
a w 1 była aluminiowa ? bo mi cholera rdza je jakieś śrubki
i takie tam duże elementy w ph2 - a jedynka pomimo że starsza
to tylko brudna była, rdza tego nie jadła (zresztą VelSatisa
9 letniego też nie je nic).
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
92. Data: 2011-02-17 22:44:40
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie miały, oraz XMy i
> Xantie bez hydroactiv (z zawieszeniem hydropneumatycznym ale bez
> wyposażenia dodatkowego nazywanego właśnie HA)???
pomyliłem się !
Hydro tak, i pneumatic też bo coć musi się "kompresować".
>
> Tak jak Piotr zauważył, skąd to ci to hydro w Renault się znalazło?
>
z płynu w amorkach :)
btw. jaka jest konstrukcja AirMatica ?
to samo co Renault i Porsche ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
93. Data: 2011-02-18 00:09:44
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-02-16 21:45, Cavallino pisze:
> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:ijhcje$cta$2@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze:
>>> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>> Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy,
>>>> za stosunkowo rozsadne pieniadze.
>>>
>>> A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół?
>>
>> Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak
>> Twoje w oryginale, po czym odkrecasz w gore?
>
> Mówisz, że to wszystko różni się tylko długością?
Nie no, na pewno nie tylko dlugoscia. Ale jednak w branzy jest pewna
normalizacja, moze i w tym przypadku udaloby sie cos dobrac, ew. do
malej przerobki. Ale w tym temacie nie bede sie wymadrzal, to sa moje
przypuszczenia, kolega Tomasz Pyra ma widac w tej kwestii wiecej
doswiadczenia.
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
94. Data: 2011-02-18 16:26:56
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w
<4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<c...@k...pl> napisał(-a):
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom, po co w niego inwestować
;>.
Kup sobie Crosswagona, będziesz miał i wysoki prześwit i cuore sportivo +
prawdziwe 4x4 w prezencie...
-
95. Data: 2011-02-18 16:38:19
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 16 Feb 2011 21:13:15 +0100, w <ijhb4s$kmt$1@inews.gazeta.pl>, z
<z...@g...pl> napisał(-a):
> Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra
> lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-(
Chyba Lancer -- dziś oglądałem 1 na parkingu, był wyjątkowo wysoki (jak na
kompakta). Z tyłu nie było żadnych oznaczeń o jakiejś specjalnej wersji, więc
należałoby przyjrzeć się innym egzemplarzom.
-
96. Data: 2011-02-18 19:19:30
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:ar3tl6h2lci7ffit1k8km0imtkov0rvhau@4ax.com...
Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w
<4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<c...@k...pl> napisał(-a):
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
>Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom
Złom będzie za 6-7 lat.
-
97. Data: 2011-02-18 19:38:46
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 18 Feb 2011 19:19:30 +0100, w
<4d5eb831$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<c...@k...pl> napisał(-a):
> Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:ar3tl6h2lci7ffit1k8km0imtkov0rvhau@4ax.com...
> Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w
> <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
> <c...@k...pl> napisał(-a):
>
> > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> > kosztami pi razy drzwi?
>
> >Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom
>
> Złom będzie za 6-7 lat.
To teraz 10-letnie auto to już nie złom?
-
98. Data: 2011-02-18 21:03:58
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4d5b1165$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
>>> Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>> Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem
>>>> benzyniaka.
>>>
>>> Niestety, na pokładzie jest klekot.
>>> Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
>>> zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.
>>
>> Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeździsz sobie nie siadły.
>
> Może ma ktoś jakiś namiar na warsztat w Poznaniu zajmujący się
> zawieszeniami i posiadający nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i
> tuningowe) w celu porównania?
Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi
nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian
które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził).
-
99. Data: 2011-02-18 22:42:30
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości news:
> >Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom
>
> Złom będzie za 6-7 lat.
>To teraz 10-letnie auto to już nie złom?
No właśnie za 6-7 lat będzie miał 10 lat.
-
100. Data: 2011-02-18 22:44:14
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
> Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi
> nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian które
> mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził).
W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prześwitu na przeglądzie
(niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji.
Zobaczymy co z tym zrobią.
Wiadomo że amorków czy sprężyn nie wymienią za free, ale może chociaż
pomiarów dokonają.