  • 1. Data: 2011-01-22 20:39:13
    Temat: Zawieszenie tlumika
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie z teorii motoryzacji :)

    Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
    czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach? Czy to
    ma cos wspolnego z tlumieniem drgan od silnika?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-01-22 21:10:43
    Temat: Re: Zawieszenie tlumika
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Maciek

    > Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
    > czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach? Czy
    > to ma cos wspolnego z tlumieniem drgan od silnika?

    A w jakichś autach jest wydech na sztywno?

  • 3. Data: 2011-01-22 21:19:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jan 2011 20:10:43 GMT, to napisał(a):

    > A w jakichś autach jest wydech na sztywno?

    Zle sie wyrazilem - wspolczesne osobowki maja chyba przewaznie jakies
    zawieszki w formie ucha czy jarzma z amortyzujaca wkladka gumowa, a w
    starszych smochodach ostatnia zawieszka to np. 20-centymetrowy elastyczny
    pasek z uchem na koncu.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2011-01-22 21:55:44
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-22 21:19, Maciek pisze:
> [...]
    > zawieszki w formie ucha czy jarzma z amortyzujaca wkladka gumowa, a w
    > starszych smochodach ostatnia zawieszka to np. 20-centymetrowy elastyczny

    Zdefiniuj "wspolczesne"
    Bo wg. mojej wiedzy wiekszosc aut ktore opuszczaja znajdujace sie w
    Polsce montownie samochodow ma tlumik podwieszonu na mniejszej lub
    wiekszej gumowej zawieszce...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2011-01-22 21:56:04
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 22, 2:39 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach? Czy to
    > ma cos wspolnego z tlumieniem drgan od silnika?

    We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie. Glownie jest
    to spowodowane rozszerzalnoscia cieplna ukladu a nie drganiami choc na
    drgania tez sie przydaje. Pomiedzy silnikiem a wieksza czescia wydechu
    jest przegub elastyczny eliminujacy wiekszosc drgan.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 6. Data: 2011-01-22 22:13:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-01-22 20:39:13 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Pytanie z teorii motoryzacji :)
    >
    > Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
    > czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach?

    By rura nie latała jak żyd po pustym sklepie.
    Dokładnie to samo (mocowanie, nie jego rodzaj) jest w każdym współczesnym.
    Tyle, że w starych było mnóstwo miejsca...

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-01-22 22:18:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawieszki w formie ucha czy jarzma z amortyzujaca wkladka gumowa, a w
    > starszych smochodach ostatnia zawieszka to np. 20-centymetrowy elastyczny

    konstrukcja zawieszki zależy od wyobraźni konstruktora.
    Generalnie w żadnym samochodzie układ wydechowy nie wisi na sztywno i jest
    zawieszony wlasnie na gumowych zawieszkach. Często w formie gumowego ucha, a
    czasem inaczej - ale zawsze na złączu elastycznym. Tłumik nie może przenosić
    drgań na karoserie.
    A to, ze raz zawieszka wygląda tak, a raz inaczej ma ten sam powód, dla
    jakiego raz włącznik świateł jest przyciskiem, a raz pokrętłem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-01-22 22:37:18
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > begin Maciek
    >
    > A w jakichś autach jest wydech na sztywno?
    Tak.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2011-01-22 22:49:21