  • 11. Data: 2011-04-20 12:33:17
    Temat: Re: Zatyczki do uszu
    Od: Glub <g...@g...com>

    Tytus <v...@o...pl> wrote:

    > Testowalem rozne - IHMO najlepiej sprawdzaja sie zwykle piankowe n.p.
    > 3M.

    Wlasnie o takich myślałem.

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:

    > Takie plastelinowe z apteki posysają,

    Plastelinowe to pomyłka.

    > kupiłem kiedyś jak zapomniałem moich
    > piankowych i po pierwszych 50 km miałem trochę dość, ale są strasznie irytujące.
    > Używałem piankowych Howard Leighta i są dużo sensowniejsze.

    Jaki koszt? Porównywalny do piankowych 3M?

    > A teraz zrobiłem sobie z zestawu Radian Custom Earplugs zatyczki z wbudowanymi
    > słuchawkami dokanałowymi od smartfona i mam muzykę i GPSa podczas jazdy. :-)
    > (Chociaż piankowe zatyczki są nadal wygodniejsze na dłuższą metę)

    Zrób fotki:)

    --
    Glub SW-T400

  • 12. Data: 2011-04-20 13:02:19
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Glub napisał(a):
    > W jakich zatyczkach jezdzicie? Jakieś specjalistyczne? Czy nazwyklejsze
    > piankowe z apteki firmy 3M za 2.11pln?

    Kurde a ma ktos patent na taka zatyczke, zeby nie popuszczac przed
    ostrymi zakretami?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 13. Data: 2011-04-20 13:17:20
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 20 Apr 2011 15:02:19 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
    wrote:

    [...]
    > Kurde a ma ktos patent na taka zatyczke, zeby nie popuszczac przed
    > ostrymi zakretami?

    Poguglaj trochę, są specjalistyczne sklepy które takie sprzedają. :->

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 14. Data: 2011-04-20 13:30:52
    Od: Glub <g...@g...com>

    Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:

    > Kurde a ma ktos patent na taka zatyczke, zeby nie popuszczac przed ostrymi
    zakretami?

    Z przodu na supełek a z tylu korek od szampana:P

    --
    Glub SW-T400

  • 15. Data: 2011-04-20 13:51:11
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "Glub", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

    > Z przodu na supełek a z tylu korek od szampana:P

    I stringi jako odrutowanie do korka - jak profeska, to profeska ;P

    Piotr Mockałło
    Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl

  • 16. Data: 2011-04-20 19:14:49
    Od: "Piotr Chamernik :: CHAMER" <chamer malpa post kropka pl>

    Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości grup

    > doswiadczenia nei mam ale moze jakies dla "muzykow" (tam sa rozne te
    > filtry)
    > albo "motocyklowe" :
    > http://www.hsprofile.pl/item/18/motosafe-alpine.htm

    Uzywam tych Alpine'ow i sobie bardzo chwale, wczesniej jezdzilem w piankach
    i o ile sama jazda byla ok, to pianki mialy 2 (dyskwalifikujace) wady:

    - przy zejmowaniu kominiarki czesto ktoras ladowala na ziemi (czytaj: trzeba
    bylo wozic wiecej). Zaleta pianek jest taka, ze sa tanie.
    - izolacja... Jako ze mam szczekowca to zatyczki to mus, jednak nie za cene
    totalnej izolacji od otoczenia... Znajomy na swiatlach (stojac za mna)
    musial trabic zebym cos z laski swojej uslyszal, ze sie do mnie drze (glosne
    wydechy mam niestety)... To samo na stacji, sprzedawca krzyczac do mnie
    patrzyl sie jak na debila (place w kasku, szczeka w gore tylko wiec
    tlumienie spore)...

    Generalnie MotoSafe wystarczajaco tlumia halas wiatru, ale da sie rozmawiac
    w nich (ciszej bo ciszej ale slychac przynajmniej, w miescie poziom
    tlumienia jest w sam raz zeby nie przegapic klaksonow czy syren karetki i
    strazy - po policje z tymi nowymi wynalazkami i tak gowno slychac).

    I cos dla ucha - niezle wiatr wycina, wiec mozna sluchac silnika :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Chamernik :: CHAMER

  • 17. Data: 2011-04-21 10:55:30
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Kamil Nowak 'Amil'

    Kurde a ma ktos patent na taka zatyczke, zeby nie popuszczac przed
    ostrymi zakretami?

    KJ na tylnym siedzeniu???

  • 18. Data: 2011-04-21 11:49:37
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-21 12:55, Tytus pisze:

    > KJ na tylnym siedzeniu???

    bylo i sie nie sprawdza,
    za duzo wiatru we wlosach.

    KJ

  • 19. Data: 2011-04-22 07:25:09
    Od: "IvanoV" <b...@a...org>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    >W jakich zatyczkach jezdzicie? Jakieś specjalistyczne? Czy nazwyklejsze
    > piankowe z apteki firmy 3M za 2.11pln?

    Mam lekką nadwrażliwość słuchu, więc temat zatyczek przerobiłem bardzo
    dokładnie. Wypróbowałem kilkanaście modeli różnych producentów. Wnioski
    wyciągnąłem nastęujące:

    - zatyczki z wystającymi łodygami nie nadają się na motocykl. Łodyga styka
    się z kaskiem i przenosi drgania. Działa trochę jak wzmacniacz. Poza tym
    boję się, że w razie wypadku mogłoby mi wbić zatyczkę za głęboko do ucha.
    Przykład - Uvex hi-com, HL Airsoft
    - jednorazowe zatyczki piankowe. Ale nie w kształcie walca, tylko "trąbki"
    bądź stożka. Wymagają zrolowania przed założeniem, ale są najwygodniejsze
    oraz nie wystają z ucha (nie zaczepiają o kask w trakcie jego
    zakładania/zdejmowania). Polecam Howard Leight Max bądź ewentualnie Uvex
    x-fit. HL są bardzo duże, więc nie do każdego ucha będą pasowały. W moim
    odczuciu najmocniej tłumią hałas. Ostatecznie jeżdzę właśnie w HL MAX.
    - "plastelina" z apteki za 1,80. Jeśli ktoś czuje dyskomfort mając głęboko
    wetkniętą w ucho piankę, pozostaje to rozwiązanie. Słabo trzyma się w uchu i
    łatwo ją poruszyć zakładając kask, ale daje dobre tłumienie i nie uciska
    ucha wewnątrz
    - "choinki" z apteki (bądz też innych producentów) nadają się tylko do
    smietnika
    - na wspomniane w tym wątku motosafe za 75 zł szkoda kasy. Z zatyczkami jest
    jak z kaskiem - chodzi o dopasowanie do danego łba, a nie o marketingowy
    bełkot

    Poniżej link do testu MCN:
    http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine
    /Product%20test%20pdfs/10%20Oct08%20Earplugs.pdf

    A tu strona firmy, produkującej indywidualne filtry. Może znajdzie się ktoś,
    kto wydał parę stówek na taką zabawkę. Chętnie dowiem sie jak się sprawdza.
    http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php

    Pozdrawiam
    IvanoV

  • 20. Data: 2011-04-24 09:11:17
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Glub" napisal...

    > W jakich zatyczkach jezdzicie? Jakieś specjalistyczne? Czy nazwyklejsze
    > piankowe z apteki firmy 3M za 2.11pln?
    > Mam wrażenie gdy jadę w zatyczkach ze czegoś nie uslysze co może byc ważne
    > do uniknieca wypadku/kolizji?
    > A może to błędne wrażenie?

    Wiele sezonow i dziesiatek tysiecy km jezdzilem bez zatyczek. Podejscie
    mialem "nie bo nie", poza tym sama mysl o wkladniu czegos do uszow mnie
    wkurzala. W zeszlym roku kupilem sobie te drogie Alpine (za 70 kilka
    zlotych). No i teraz juz sobie nie wyobrazam jazdy bez tego. Drobna rzecz a
    swietnie poprawia komfort. Szczegolnie po dlugiej trasie, poczucie zmeczenia
    jest duzo mniejsze. Takze bardzo polecam, aczkolwiek nie mam porownania do
    innych zatyczek. Komfort i ergonomia uzytkowania bardzo OK. Nic nie
    wylatuje, utrzymuje sie je w czystosci bez problemu.

    Acha, tu moze duzo zalezec od kasku. Ja mam szczekowca z najnizszej polki,
    calkiem mozliwe ze jego halas kilkakrotnie bije dopuszczalne normy i dlatego
    po zalozeniu zatyczek jest tak fajnie. Przy dobrym kasku roznica nie musi
    byc tak mocno odczuwalna.

    Pozdrawiam
    marvin
    xj600s