    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Date: Sun, 15 Jan 2023 11:01:43 +0100

    On 14/01/2023 23:27, Marek wrote:
    > Ale to 99.997% tfu-rców w internecie!

    Podobnie jak 99.997% operatorów furmanek, kiedy pojawiły się pierwsze
    żelazne drogi i silniki spalinowe!

    > Przedstawiasz to jakby to
    > biadolenie dochodziło od jakiegoś  nic nie znaczącego promila

    Po pierwsze przesadzasz wielowymiarowo. Sztuka nie chowa się *cała* w
    internecie. 99.997% to gruba przesada. Wyniki generowane przez AI nie
    różnią się jakościowo od kopisty z deptaku w Szczawnicy czy operatora
    spiraconego Photoshopa i, co wydaje się, umyka większości, nie masz nad
    tym pełnej kontroli, wyniki są tylko zgodne z opisem, ale nie
    *dokładnie* tak, jak chcesz.

    Chałtura, w przypadku sztuki, zawsze była większą częścią, to nie ulega
    wątpliwości, a internet zmultiplikwoał to wielokrotnie, choć dalej
    najwięcej chałtury produkują tani "artyści od photoshopa". Będą kwiczeć
    i nie mam z tym śladu problemu, bo ich rola społeczna jest zastępowalna
    automatyką, jak furmanki silnikami spalinowymi.

    Ze dwa lata temu pojawiły się serwisy, generujący twarze w jakości
    "reklamowej":

    https://generated.photos/
    https://thispersondoesnotexist.com/

    Jak tam fotografowie, już stracili pracę i kopią rowy? Nie? To moze i Ci
    graficy, zostali zwolnieni nieco zbyt nerwowo. Po chwilowej facynacji
    nową technologą okaże się, że wielu rzeczy nie da się tym zrobić.

    > zatrudnionych bo przecież w większości grafikę tworzą same Witkace czy
    > inne VanGogi i im zastąpienie przez AI nie grozi.

    Nie, dalej używasz argumentacji operatorów furmanek, że "większośc
    towartów przewożona jest przez furmanki, wozy drabiniaste i karoce". No
    wiec Ci operatorzy furmanek mogą, jeśli mają talent, przekwalifikować
    się na kierowców samochodów albo maniukiurzystów. Niestety to przychodzi
    z kosztem: nie dało się zalać w trupa podczas pracy i o to cały ból dupy
    przeciętnego woźnicy.

    > I nie, ci pierwsi nie przerzucą się na kopanie rowów, oj nie.

    Wiec zostaną wyeliminowani społecznie jako nieużyteczni. Ale wydaje mi
    się, że się przekawlifikują. Głód (w tym na nowego iPhone) jest cieżki
    do stłumienia, jak już raz człowiek był w lower-middle class. To
    instynkt przeciętnego patusa z przedmieści Warszawy, podstawowy napęd
    naszego społeczeństwa.

    Ja przygotowany jestem. Elektrykę robić potrafię, hydraulikę też, kilka
    innych rzeczy też się znajdzie, ostatecznie wiem też którą stroną trzyma
    się miotłę. W razie co, na ostatnie 10 lat do emerytury, jestem w stanie
    pracować w innym zawodzie.

    O ile emerytura bedzie, co pewne nie jest. Ostatecznie można przydać się
    jako karma dla robaków albo, w przypadku kiepskiego rozwiązania obecnego
    konfliktu, częscią opadu promieniotwórczego.

    Jakieś rozwizanie się znajdzie.