  • 1. Data: 2013-07-09 02:42:32
    Temat: Zastąpienie dławika w przetwornicy ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No nie będę ukrywał, że właściwie do RoMana to jest pytanie, bo w tej
    materii to główny autorytet :)

    Mam dwie przetwornice połączone szeregowo ;

    LM2676S-12 (robi 12V z 24-40V), z dławikiem DE1207-120 (tme)
    a za nią
    LM2675M-5.0 (robi 5V z tych 12V), z dławikiem DE1207-68 (tme)

    No i oczywiście - akurat nie ma tych dławików w TME kuśwa !

    Czy mogę zastąpić 120uH => 150, i 68uH => 82 ??

    Na wszelki wypadek schemat :
    http://zapodaj.net/34a68b67ab5c0.jpg.html

  • 2. Data: 2013-07-09 10:41:49
    Temat: Re: Zastąpienie dławika w przetwornicy ?
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-07-09 02:42, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > No i oczywiście - akurat nie ma tych dławików w TME kuśwa !
    >
    > Czy mogę zastąpić 120uH => 150, i 68uH => 82 ??

    Obawiam sie ze ani jednen ani drugi nie bedzie pasował do LM2675M-5.0
    sprawdz w notce katalogowej jaki powinien sie tam znalezc bo jak
    wstawisz te ktore podałes to poza cwierkaniem i osiaganiem temperatury
    słonca przez dławik i LM'a przetwornica nie bedzie miała paramertrów
    jakie powinna mieć.

    Ten DE1207-120 to jest tylko 1.6A przy wiekszym pradzie zacznie cwierkac
    a Lm' mocno sie grzac.

  • 3. Data: 2013-07-09 10:45:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na wszelki wypadek schemat :
    > http://zapodaj.net/34a68b67ab5c0.jpg.html

    Może Ci się przyda.
    Kiedyś pomierzyłem zakłócenia na wejściu (220uF + 100n) LM2674 (12V na 3V3)
    przy obciążeniu wyjścia 200mA rezystorami. Zakłócenia sięgają 65dBuV. Limit
    zakłóceń na zasilaniu dla urządzeń informatycznych klasy B to 46dBuV.
    P.G.

  • 4. Data: 2013-07-09 11:24:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, July 9, 2013, 10:45:41 AM, you wrote:

> [...]
    > przy obciążeniu wyjścia 200mA rezystorami. Zakłócenia sięgają 65dBuV. Limit
    > zakłóceń na zasilaniu dla urządzeń informatycznych klasy B to 46dBuV.

    Każdy step-down od strony wejścia jest kłopotliwy i należy stosować na
    wejściu filtr PI z małą indukcyjnością. Ale żaden filtr nie pomoże na
    błędy prowadzenia ścieżki masy :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-07-09 11:39:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Każdy step-down od strony wejścia jest kłopotliwy i należy stosować na
    > wejściu filtr PI z małą indukcyjnością. Ale żaden filtr nie pomoże na
    > błędy prowadzenia ścieżki masy :(

    A jest gdzieś płytka, że tak piszesz?

    Mnie zastanawia inna rzecz, dlaczego szeregowo? Może lepiej było by,
    gdyby obie "ciągnęły" z wejścia? Pewnie jest jakiś powód.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-07-09 12:12:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Tuesday, July 9, 2013, 11:39:14 AM, you wrote:

    > A jest gdzieś płytka, że tak piszesz?

    Piszę ogólnie.

  • 7. Data: 2013-07-09 14:24:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > A jest gdzieś płytka, że tak piszesz?
    >
    > Mnie zastanawia inna rzecz, dlaczego szeregowo? Może lepiej było by, gdyby
    > obie "ciągnęły" z wejścia? Pewnie jest jakiś powód.

    Też mnie to zastanawia - miało to duży sens przy regulatorach liniowych,
    ale przy impulsowych nie powinno mieć znaczenia, i rozwiązanie równoległe
    oznacza że pierwsza z przetwornic może mieć mniejszą moc nominalną
    niż w rozwiązaniu szeregowym, gdzie się ją obciąża drugą przetwornicą...

  • 8. Data: 2013-07-09 14:45:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mnie zastanawia inna rzecz, dlaczego szeregowo? Może lepiej było by,
    > gdyby obie "ciągnęły" z wejścia? Pewnie jest jakiś powód.

    Podstawowy powód to bezpieczeństwo - rzecz w tym, żeby zminimalizować
    ryzyko przedostania się na układy zasilane z końcowego 5V ew. przepięcia
    na wejściu zasilania.

    Jak na wejście dostanie się za duże napięcie, i szlag trafi LM2676 to
    liczę , że ten drugi ma większe szanse na nie puszczenie tego na obwody
    5V niż gdyby były połączone równolegle. No i to tyle.

    Ale koledzy - pytanie było czy mogę zastąpić dławiki nieco większymi ? :)

  • 9. Data: 2013-07-09 14:49:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3V3) przy obciążeniu wyjścia 200mA rezystorami. Zakłócenia sięgają
    > 65dBuV. Limit zakłóceń na zasilaniu dla urządzeń informatycznych klasy B

    A nawet nie wiem, jakie to ma zakłócenia na wejściu, bo nie mierzyłem.
    To jest urządzenie "przemysłowe", i akurat co robi na wejściu nie ma
    znaczenia (zwłaszcza, że jest zasilane z akumulatora).

    Natomiast bardzo ważne, co ma na wyjściu - no i niestety okazało się, że
    ten LM2676 nieco za bardzo sieje, co spowodowało, że dalej , przed
    częścią analogową zawierającą wzmacniacze słabych sygnałów dałem
    dodatkowy stabilizator LM2931... No ale to dygresja.

    Ludzie, co z tymi dławikami ? Oczywiście mogę zrobić próbę na próbę, ale
    - teoretycznie - to jak ?

  • 10. Data: 2013-07-09 15:07:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    > Mnie zastanawia inna rzecz, dlaczego szeregowo? Może lepiej było by, gdyby
    > obie "ciągnęły" z wejścia? Pewnie jest jakiś powód.

    Powodem może być max napięcie jakie musi wytrzymać w czasie Surge DC/DC
    podłączona do wejścia co się może przekładać na cenę scalaka.
    P.G.