  • 61. Data: 2017-05-28 21:05:55
    Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 27 May 2017 22:00:34 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >laptopy, lampki itp.

    Lampki teraz robią ledowe, dużo prądu nie żrą. Laptop tak,
    przetwornice są raczerj mało sprawne, dużo prądu idzie w ciepło.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 62. Data: 2017-05-28 21:48:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 11:49 Trybun <c...@j...ru> pisze:

    > Naprawdę trochę niepoważnie wygląda udzielanie rad w tym zakresie
    > staremu praktykowi. To nie są pierwsze auta którymi jeżdżę na wędkarskie
    > wyprawy. Pierwszy jest taki który ma gniazdko z prądem w bagażniku, to
    > był zdecydowany + przy zakupie, jednak okazało się że to patent
    > niepełnosprawny, ze względu właśnie na tą konieczność obecności kluczyka
    > w stacyjce.

    Jak uważasz.
    Co do starego praktyka to mógłbyś się zdziwić jak byś zobaczył ile mam
    dostępnych w aucie punktów z gniazdami 5V, 12V, 230V :-)
    Niektóre są zasilane właśnie z takiego bufora.

    TG

  • 63. Data: 2017-05-29 08:52:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-05-26 o 15:07, nadir pisze:

    > No przecież piszę, że oświetlenie kabiny masz w przełączniku świateł
    > drogowych. Ewentualnie stamtąd trzeba by ciągnąć zasilanie do kamerki
    > pod sufitem, pewnie że da się zrobić, ale mocno upierdliwe jest.

    Nie we wszystkich Oplach :)
    Tak było do generacji Astry II (G)/ Vectry B, od Astry III i Vectry C
    włącznik światła w kabinie jest już "normalny" :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 64. Data: 2017-05-29 09:31:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, May 28, 2017, 9:05:55 PM, you wrote:

    > Lampki teraz robią ledowe, dużo prądu nie żrą. Laptop tak,
    > przetwornice są raczerj mało sprawne, dużo prądu idzie w ciepło.

    Przetwornice mało sprawne? Bluźnisz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2017-05-29 09:48:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > No właśnie o lodówce piszę.
    > Sprawdzałeś ile to ciągnie?
    > Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

    Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę
    zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

    Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas
    po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników
    raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.
    ---
    Tu było nie tylko o gnieździe zapalniczki tylko o takim gnieździe w
    bagażniku. O ile to gniazdo ogólnodostępne wydaje się sensownie wyłączać
    aczkolwiek, w domu jakoś prądu nie wyłączamy jak wychodzimy, to to schowane
    mogłoby np inaczej działać by jakieś urządzenia jednak dało się zasilać. I
    jeszcze jest taka opcja by inną pozycją stacyjki załączać te wybrane
    urządzenia albo jeszcze inaczej. Bo skazywanie się na jedną tylko opcję że
    mamy prąd podczas jazdy głupie jest.

  • 66. Data: 2017-05-29 09:54:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

    > No chyba że ma skode 102
    > Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
    > Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o
    > gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

    Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
    Std alternator zazwyczaj nie da rady.
    ---
    Kolejny flejm ?

  • 67. Data: 2017-05-29 09:57:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

    > Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego
    > potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być
    > w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

    O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich
    indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
    Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom
    ogółu.
    Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u
    elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.
    ---
    Strach myśleć. Ale ja też jakoś nie podzielam poglądu jakoby gniazdo w
    bagażniku powinno było być odłączane stacyjką.

  • 68. Data: 2017-05-29 15:49:23
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 29 May 2017 09:31:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Przetwornice mało sprawne? Bluźnisz...

    Gdzieś czytałem, że przetwornica 2000W po obciążeniu 50W ma sprawnośc
    na poziomie 50-60%. To dużo? Owszem, po obciążeniu jej większym
    odbiornikiem sprawność rośnie.

  • 69. Data: 2017-05-29 19:38:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-28 o 13:04, Cavallino pisze:

> [...]
    > Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u
    > elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.

    Jak najbardziej zasługują na takie miano. Sprzedawanie niepełnosprawnych
    aut powinno być karalne, może to by ich wreszcie czegoś nauczyło. Nie
    chodzi tu o indywidualne potrzeby a o ogólną funkcjonalność..
    Konieczność zostawiania kluczyka w stacyjce aby radio grało, lodówka w
    bagażniku zamrażała, czy było podświetlanie w schowku itd. jest
    ewidentnie niepełnosprawnością auta, i to na własne życzenie konstruktorów.

  • 70. Data: 2017-05-29 19:39:57
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-28 o 21:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > dostępnych w aucie punktów z gniazdami 5V, 12V, 230V :-)
    > Niektóre są zasilane właśnie z takiego bufora.

    Praktyk w tym zakresie że nigdy mi prądu w aucie nie brakło w wyjazdach
    pozamiejskich. Były to na ogół auta którym kluczyk w stacyjce służył
    tylko do uruchomienia rozrusznika.