-
21. Data: 2017-05-25 20:16:13
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-25 o 15:56, Chris pisze:
> Tak, a w czym problem?
Ja nie mam czasu i ochoty pilnować kamerki, ma nagrywać kiedy jest
uruchomiony silnik i wyłączyć się sama jakiś czas po wyłączeniu zapłonu.
Ale jak ktoś woli się bawić we włączanie lub wyłączanie, to już nie moja
sprawa.
> Z forum Audi na twój temat:
To nie mój temat.
Ja mam w jednym samochodzie permanentne zasilanie a w drugim po
przekręceniu stacyjki, w obu kamery poustawiane tak żeby było mi
najwygodniej.
-
22. Data: 2017-05-25 20:18:56
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-25 o 18:14, Budzik pisze:
> Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie wiekszej ilosci gniazdek -
> jedne takie, drugie takie.
No ba, tylko który producent ma takie "wygibasy" w standardzie?
-
23. Data: 2017-05-25 21:36:11
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 25 May 2017 10:10:58 -0700 (PDT),
p...@g...com napisał(a):
> Bierze mniej niż BT
IMO, to BT bierze bardzo malo. Przynajmniej tak potrafi w niektorych
telefonach.
Akurat BT mam w samochodzie, i np yanosik sam sie wlacza.
>a przy włączonym GPS i danych komórkowych np. przy dłuższej trasie i tak podpinam
zasilanie.
Problem u mnie jest wyjscie z samochodu.
Yanosik sam sie wylacza, a cos baterie zre.
Wylaczam gps i transmisje danych, troche pomaga ... ale wtedy
nastepnym razem musze je wlaczyc :-)
> Wypróbuj ładowarkę quick charge i powerbanka LiPo lub zmień telefon :-)
Zmien telefon to dobra rada, ale na jaki ?
Ten p* Android zyje IMO wlasnym zyciem.
Pewnie by wystarczyl reset, ale to kupa roboty :-)
J.
-
24. Data: 2017-05-25 22:00:39
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik nadir n...@h...org ...
>> Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie wiekszej ilosci
>> gniazdek - jedne takie, drugie takie.
>
> No ba, tylko który producent ma takie "wygibasy" w standardzie?
>
A co to za problem dorobić? Trójnik 10zł, elektryk ze 20 i masz to co
potrzebujesz...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo
-
25. Data: 2017-05-25 22:28:13
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-25 o 22:00, Budzik pisze:
> A co to za problem dorobić?
Dla mnie akurat niewielki, ale większość ludzi sama tego nie ogarnie.
> Trójnik 10zł,elektryk ze 20 i masz to co
> potrzebujesz...
Trójnik, to pewnie i za 10 zł można znaleźć, ale za 20zł to elektrykowi
nie chce się nawet podpiąć pod gniazdo ODB2, a co dopiero mówić o
przeróbkach instalacji, tym bardziej w współczesnym samochodzie.
Druga sprawa, to nie zawsze jest gdzie sensownie umieścić te dodatkowe
gniazda zapalniczki no może to psuć image samochodu. Fabryczne wykonanie
na pewno by lepiej wyglądało.
-
26. Data: 2017-05-25 23:13:55
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2017-05-25 o 15:22, nadir pisze:
> Nie każdy samochód podaje prąd na zapalniczkę po otwarciu drzwi.
> Dyskusja jest na temat; prąd po przekręceniu kluczyka vs. permanentny
> prąd na zapalniczce. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, i można
> się do nich przyzwyczaić bądź przerobić.
Można podłączyć pod żarówkę kabiny.
Oczywiście pod przewód ręcznego włączania żarówki.
Prąd już przy otwarciu drzwi.
A kamera przy lusterku ma całkiem dobre miejsce.
I kabelek krótki.
-
27. Data: 2017-05-25 23:30:15
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-25 o 23:13, t-1 pisze:
> Można podłączyć pod żarówkę kabiny.
> Oczywiście pod przewód ręcznego włączania żarówki.
> Prąd już przy otwarciu drzwi.
> A kamera przy lusterku ma całkiem dobre miejsce.
> I kabelek krótki.
No i żeby kamerka nagrywała, to nie dość, że nadal ręcznie trzeba ją
włączać i wyłączać, to jeszcze ma mi lampa po oczach świecić?
Ma ktoś jeszcze ciekawe patenty?;)
-
28. Data: 2017-05-26 00:27:22
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: j...@i...pl
On Thu, 25 May 2017 12:31:25 +0200, Chris <a...@g...pl> wrote:
>Na pewno cały czas? w większości aut po jakimś czasie następuje
>odłączenie zasilania. W mnie w Mondeo o ile pamiętam po ok 30 min.
W Mondeo MK3 bezpiecznik od zapalniczki miał dwa położenia. W jednym
było napięcie cały czas, w drugim tylko po stacyjce. W Focusie mam
cały czas. Nawet po 30h :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
29. Data: 2017-05-26 06:06:13
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm>
> Ja bym zrobił tak, że najpierw wyjął bym + z zapalniczki, uciąłbym wtyczkę i
zaizolował, żeby nigdzie nie zwarło (nawet gdyby
> kiedyś zwarło to powinien spalić się tylko bezpiecznik). W radiach są 2 plusy,
jeden jest stały (zwykle czerwony), a drugi jest po
> zapłonie (zwykle żółty). Jakbyś chciał, żeby radio chodziło bez ingerencji kluczka
to możesz zrobić tak, że przewód z "+ po
> zapłonie" (żółty) pociągniesz do zapalniczki, nie podłączając do radia. Z radia tam
gdzie powinien być podłączony "+ po zapłonie"-
> połączyć/zlutować ze stałym plusem. Krótko mówiąc: wyjmujesz przewód z radia i
podłączasz go do zapalniczki, a w radiu łączysz
> czerwony z żółtym.
Tak właśnie zrobiłem i pięknie działa. Dzięki Chris.
Bardzo dziękuję też innym za konstruktywne rady.
Temat zamknięty.
Pozdrawiam
Radek
-
30. Data: 2017-05-26 07:21:31
Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2017-05-26 06:06, Radoslaw Szwed wrote:
> Tak właśnie zrobiłem i pięknie działa. Dzięki Chris.
> Bardzo dziękuję też innym za konstruktywne rady.
osobiscie zostawilbym jak jest i podlaczylbym sie tylko przekaznikiem do
szyny ktora jest nad nogami kierowcy (kabel zapalniczki leci zaraz obok)
- jak kiedys ktos podlaczy cos pradozernego to na kostce radiowej moze
byc kiepsko, tam zwykle jest zabezpieczenie 10-15A