eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetZasilanie urządzeń i napędów pod Molex z linii zasilających SATARe: Zasilanie urządzeń i napędów pod Molex z linii zasilających SATA
  • Data: 2016-03-11 00:35:00
    Temat: Re: Zasilanie urządzeń i napędów pod Molex z linii zasilających SATA
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-10 o 23:54, B.G pisze:

    > wygląda to znacznie lepiej (jak się umie
    > lutować) niż można przypuszczać.
    > Ale najważniejsze jest to - że jest to _znacznie_ pewniejsze niż
    > kaskady rozgałęziaczy/przejściówek itp. gdzie od drgań i innych
    > czynników środowiskowych połączenie z biegiem czasu może zmarnieć.

    Jako że lubię wymyślać różności, to tak się zastanawiam:
    zrozumiałe jest, że standardowo instaluje się do zasiłki tyle kabli, ile
    urządzeń wtyka statystyczny użyszkodnik. Bo trzeba ciąć koszty, jasne.
    Ale przecież można przewidzieć też i rozwiązania dla ekstremistów, co do
    skrzynki wetkną tyle, ile nawet jej projektantowi się nie śniło. I dla
    nich można by dedykowane rozwiązanie zrobić bardzo elastyczne. Niech
    kabelki idą tylko takie, jakie są w zestawie minimalnym, natomiast
    dodatkowe urządzenia można by zasilić z listwy, takiej ze śrubami, a pod
    każdą spory otwór. I w tym otworze mogłyby się zmieścić kable w dowolnej
    (rozsądnej) ilości, po czym byłyby dociśnięte śrubą mocującą. Owe
    kabelki, z jednej strony "luźne", z drugiej wyposażone byłyby w
    odpowiednie wtyczki. Żadnego rozbierania zasiłki, żadnego nadcinania
    izolacji, ani lutowania, czy owijania taśmą. Czysto, prosto, i w miarę
    elegancko. Elastycznie, i niedrogo.

    Eh, powinienem to był opatentować!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są