  • 21. Data: 2012-05-07 11:24:54
    Temat: Re: Zasilanie układów analogowo-"syfrowych"
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jo4a7p$c45$1@inews.gazeta.pl...

    > Teraz na temat płytki zasilanej... Na pokładzie jest trochę analoga
    > zasilanego
    > AVDD z glebą AGND, przetwornik A/D (12-bit/80MHz/transmisja szeregowa DDR
    > =>
    > FPGA =>USB/PC/Soft/wyświetlanie na monitorze). PCB (4 warstwy), 2 Power
    > Planes
    > - dla GND i VDD. Są to tzw. "splitted planes", gdzie nie ma elektrycznego
    > połączenia pomiędzy AVDD/DVDD i oczywiście AGND/DGND. AGND i DGND
    > spotykają
    > się dopiero w zasilaczu opisanym powyżej.

    Opieram się jedynie na tym, co wyczytałem (nie mam doświadczenia z A/D).
    Takie rozwiązanie miałoby sens gdyby wszystkie sygnały przechodzące między
    elementami nad AGND i nad DGND były izolowane i gdyby (to ważne, a może
    najważniejsze) pin DGND przetwornika A/D był połączony z AGND płytki.
    Przypuszczam, że tych warunków nie spełniłeś (oznaczenie pinów przetwornika
    AGND i DGND oznacza z którą masą _wewnątrz_ przetwornika dany pin jest
    połączony a nie z jaką masą na zewnątrz ma on być łączony).

    > A co mi tam.., przerobiłem PCB zasilane (nie zasilacza!!) na jedną glebę
    > (GND)
    > , to znaczy AGND=DGND. Oczywiście nowa płytka (koszty!!) , aby "Power
    > Planes"
    > nie były rozdzielone. No i teraz.., wszystko jedno czy zasilam układ
    > zasilany
    > z zasilacza napięcięciem AVDD, bądź DVDD, obraz jest CZYŚCIUTKI !!
    >
    > Jak to do cholery wytłumaczyć?!

    Zakładam, że połączyłeś pin AGND do AGND, a pin DGND do DGND, a tym samym
    zakładam, że mijałeś się z prawdą ;-) pisząc: "AGND i DGND spotykają się
    dopiero w zasilaczu opisanym powyżej."
    Przy tym założeniu wyjaśnienie jest chyba dość banalne.
    Praca części cyfrowej wywołuje fluktuacje napięć w różnych punktach DGND (bo
    DGND nie ma impedancji 0). Istotna jest różnica napięć między punktem
    podłączenia pinu DGND przetwornika a punktem podłączenia zasilania. Ta
    różnica spowoduje przepływ prądu przez kable DGND i AGND i { przez masę AGND
    i przez pin AGND do AGND struktury przetwornika i w przetworniku do jego
    DGND struktury } i do jego pinu DGND. Fragment ujęty w { } odpowiada za
    zakłócenie części analogowej.
    P.G.

  • 22. Data: 2012-05-07 12:22:00
    Temat: Re: Zasilanie układów analogowo-
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w wiadomości

    > Zgaduje ze RS485 jest tam, gdzie zielone zlaczki? To wsadz jakies 10n albo
    > 22n pomiedzy dwie masy - bedzie lepiej, zamkniesz obwod dla ac.

    To jest projekt z 2004. Wkrótce będzie historią - nie będę poprawiał,
    szczególnie, że garb poniżej limitu.

    Mała pojemność między masami (rzędu 10pF (DC/DC + ADuM)) świetnie tłumi
    prądy CM spowodowane niesymetrią drivera RS485.
    10n je znakomicie uwypukla.
    P.G.