  • 21. Data: 2010-07-05 16:00:54
    Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
    Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Przede wszystkim zainwestuj w porządny prostownik.
    Do zwykłych akumulatorów kwasowych w przypadku przeładowania ubytek
    elektrolitu można uzupełnić wodą.
    W przypadku akumulatorów AGM i żelowych następuje poniekąd nieodwracalne
    uszkodzenie akumulatora.

    Zbyszek

  • 22. Data: 2010-07-05 17:47:00
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:i0sst3$f0m$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > O ile doczytałem, to zasięg 75km @ 6km/h

    Wlasnie, ze odwrotnie! - wedlug danych producenta, wozek 6 km/h z
    akumulatorami 60Ah miał trzymac 45 km, a trzymal ponad 50 km przez pierwszy
    rok - a wozek 15 km/h z akumulatorami 100Ah ma trzymac 75km - ale trzymal
    maksymalnie 60km, i to tez tylko przez 3 pierwsze ladowania - potem zaczal
    szybko spadac! Gdyby tu bylo tylko 6 km/h, ze 100Ah - to w tej wersji,
    wydajnosc jest 100km, wedlug producenta - ale tego wozka nie mam, bo...
    chcialem szybszy! ;)

    Pozdrawiam. Adamos32

  • 23. Data: 2010-07-05 17:53:49
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c31eda7$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...

    Czwartą jest pogarszający się stan transmisji mocy mechanicznej - rosną
    opory, więcej prądu idzie...

    Dobry kierunek! - bo.... wlasnie poprzednio, gdy byl w serwisie, napisano
    mi, ze jako srodki naprawcze, zapobiegawcze zastosowano "czyszczenie styków
    instalacji elektrycznej" - i zasieg od razu skoczył mi z 35km do 50km - ale
    to tez na pewien okres, i teraz znow to samo, nawet jak napisalem, spadl
    jeszcze nizej, do 20km...

    Pozdrawiam. Adamos32

  • 24. Data: 2010-07-05 18:00:52
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przede wszystkim zainwestuj w porządny prostownik.

    OK, tez o tym mysle! Np. ten:
    http://www.allegro.pl/item1110133209_ladowarka_akumu
    lator_zelowy_40a_marine_trakcja.html
    lub ten;
    http://www.allegro.pl/item1110133227_ladowarka_akumu
    latorow_zelowych_24v_12a_szybka.html

    Dobry bedzie? Porzadna ładowarka i porzadne akumulatory, to jest chyba
    najlepsze rozwiazanie, wyjscie! ;)

    Pozdrawiam. Adamos32

  • 25. Data: 2010-07-05 18:30:22
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > potem zaczal szybko spadac! Gdyby tu bylo tylko 6 km/h, ze 100Ah - to w
    > tej wersji, wydajnosc jest 100km, wedlug producenta - ale tego wozka nie

    chodzi o to ze byc moze maksymalny zasieg wozka nie jest osiagalny przy
    maksymalnej predkosci (sprawnosc).
    Tak samo jak w samochodach - Najnizsze spalanie samochody uzyskuja przy
    predkosciach 90-100 km/h a nie przy maksymalnych.

    c.

  • 26. Data: 2010-07-05 23:36:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 05 Jul 2010 13:08:25 +0200, Adam Zielinski napisał(a):

    > Mam zamiar kupic w przyszłym roku, podobniez najlepsze i najtrwalsze do
    > tego typu zastosowań, akumulatory w pełni żelowe, amerykanskiej firmy MK
    > Battery - tyle że 1400zł kosztuje jeden, 100Ah - czy warto? Link do
    > sklepu:
    > http://sklep.solarshop.pl/p36,akumulatory-zelowe-mk-
    battery-8g31-12v-97ah-c20.html
    Zelowe (i AGM) sa niestety drogie, czy warto? Nie wiem, ale do niedawna
    jak dolar byl slabszy, zelowy Trojan 6V 185Ah kosztowal ok 800 zl brutto,
    a Trojan to firma z niezlym dorobkiem).

    > Co do akumulatorów zelowych, kwasowych i AGM - jak pisalem - w
    > poprzednim wózku mialem akumulatory kwasowe, firmy Varta, 60Ah - i
    > jezdziłem nimi 6 lat, przejechalem 7000km A te teraz AGM, wozek sporo
    > szybszy, silnik troche wiekszy - ale wytrzymaly zaledwie 500km - zeby
    > choc 3000km, 3 lata - to mogloby byc!!
    AGM i zelowe to tez kwasowe, tylko zywotnosc maja mniejsza od zalewajek
    (zwlaszcza AGM) i sa jakies 2x drozsze.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 27. Data: 2010-07-05 23:38:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 05 Jul 2010 20:00:52 +0200, Adam Zielinski napisał(a):

    > Dobry bedzie? Porzadna ładowarka i porzadne akumulatory, to jest chyba
    > najlepsze rozwiazanie, wyjscie! ;)
    Szukaj prostownika pracujacego w rezimie CC-CV,z nastawialnym limitem
    napieciowym. Przeladowanie aku VRLA skutkuje nieodwracalna utrata wody (i
    przedwczesna degradacja plyt dodatnich).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski