  • Data: 2011-02-06 19:58:42
    Temat: Re: Zasilanie obracającego się czegoś
    Od: ohouapss <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lut, 20:44, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Masz tylko zasilanie, czy też jakieś sterowniki? Możesz oczywiście użyć
    > pierścieni ślizgowych, ale są one dość drogie. Najtańszym rozwiązaniem,
    > używanym często przez modelarzy (i przez nas :-)) to użycie łożysk
    > kulkowych. Trzeba sprawdzić przed zakupem, czy przewodzą dobrze prąd.
    > Przy małych prędkościach obrotowych sprawdzają się "odkręcacze" do kabli
    > telefonicznych. Masz tam 4 ślizgi, a te rzeczy są bardzo tanie. Tylko do
    > więcej niż 100rpm się nie nadają.
    > Aha, do zasilania możesz również użyć komutatora silniczka lub ślizgi z
> [...]

    Dzięki! O tych łożyskach myślałem, ale pewnie powinienem przedtem
    obejrzeć sygnał w czasie obracania. Z drugiej strony, skoro mówisz, że
    jest to popularne rozwiązanie :-) Jeśli idzie o cenę, to chcę zrobić
    tylko jedną zabawkę, więc koszt 10pln za pierścień nie jest dla mnie
    zaporowy, szczególnie że warsztat mechaniczny mam żaden. Chcę zrobić
    coś wykorzystującego POV, a to oznacza dużo rpm.