  • Data: 2011-09-24 07:29:33
    Temat: Re: Zasilanie obracającego się czegoście
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:j5j1fr$5k8$2@news.onet.pl...

    > A ile RPM taki czajnik wytrzymuje?
    A np. sprzęgła elektromagnetyczne ? Jeżeli cewka porusza się ze sprzęgłem to
    zasilana jest przez pierścień kontaktowy i szczotkę węglowa lub z siatki
    mosiężnej. Materiał szczotki zależy od tego w czym to pracuje czy na sucho
    czy w oleju.
    I ważna sprawa pierścień kontaktowy, stalowy bardzo wysoko utwardzony a
    najlepiej z powierzchnią nawęglaną a szczotka miękka.
    Oczywiście szczotka z czasem się wyciera, jej trwałość obliczona jest na
    około 1000 godzin.
    Prądy też są nie małe, śczoteczka o średnicy 6 mm spokojnie daje rade przy 4
    A.
    Obroty zależnie od wielkości moga dochodzić do 4000 obr/min przy małych
    sprzęgłach.

    Ps. Dlaczego niektóre wątki w czytane w tradycyjnych czytnikach grup
    dyskusyjnych nie zaczynają się od pierwszego posta tylko od odpowiedzi "Re"
    ? Czy to wina "przeglądarkowych" czytników ?

    Pozdr.

    Gejzero