    Date: Sun, 25 Apr 2010 11:42:36 +0200
    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

    > nie mogę zastosować dodatkowego kabla zasilania, bo wszystko stoi na PoE
    > w sumie na dobrym jakościu kablu tzw. żelowym...

    Tu w zasadzie istotny jest jedynie przekrój kabla. Inne parametry nie
    mają większego znaczenia. Rezystancja tego odcinaka kabla to zapewne
    10-20ohm (dla użytej jednej pary). Przy prądzie 0.1A spadek napięcia
    będzie wynosił na nim aż 1-2V. Możesz co prawda próbować podnieść
    napięcie zasilacza. Jednak urządzenie nie pobiera cały czas jednakowego
    prądu. Raz pobór jest większy raz mniejszy. Tak więc tak czy inaczej
    znacznych wahań napięcia zasilania nie unikniesz. Ten AP ma jakieś
    minimalne napięcie przy którym jeszcze pracuje i zapewne maksymalne przy
    którym włączy się zabezpieczenie termiczne lub się spali. Zwróć uwagę,
    że przy 0.5A spadek napięcia na kablu będzie teoretycznie wynosił 5-10V.
    Jeśli zasilacz jest na prąd stały to kondensator nieco wygładzi wahania
    napięcia ale ich całkowicie nie zlikwiduje.
    Można również zastosować stabilizator (najlepiej impulsowy) przy
    urządzeniu i znacznie podnieść napięcie zasilania np. do 24V

    Paweł