  • Data: 2010-04-27 00:25:27
    Temat: Re: Zasilanie PoE na du
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    news:4bd4f058$1@news.home.net.pl...

    > A jaki spadek napięcia jest wymagany przez ten stabilizator do np 5V?
    > Znaczy o ile musi być wyższe napięcie, aby układ prawidłowo je
    > wystabilizował?

    To już zależy od tego co jest tam wewnątrz w routerze...
    Z faktu, że jest to router wspierający w gruncie rzeczy nowoczesną
    technologię PoE i tego, że chce na wejściu 12V a nie 5V ani 9V
    wnioskuję że jest tam na 100% zasilacz impulsowy... A takie
    regulatory tolerują bardzo szeroki zakres napięć wejściowych.
    Aby uzyskać na wyjściu te 3,3V potrzebne elektronice niewiele
    trzeba na wejściu... Ale aby nie być gołosłownym wszedłem właśnie
    na witrynę Nationala i zadałem następujące parametry zasilacza:
    Vin 4..12V, Vout=3,3V, Iout = 1A, mniej więcej tego się spodziewam.

    http://webench.national.com/webench5/power/webench5.
    cgi?VinMin=5&VinMax=14&O1V=3.3&O1I=1&op_TA=30

    "Wizard" znalazł trzy układy scalone spełniające wymagania pracy
    przy minimalnym zasilaniu wejścia tylko 0,7V większym niż napięcie
    wyjściowe... A z tego co widzę, LM2577 pracuje też przy Vin = 3,5 V :-)

    Teraz pomyśl: jak długi i cienki musi być przewód miedziany aby
    przy prądzie 1A napięcie po drugiej stronie spadło z 12V do 4V :-)

    Nie twierdzę że to niemożliwe, ale patrzyłbym na inne hipotezy :-)))