    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacze LED prądowe
    Date: Fri, 11 Dec 2020 16:51:38 +0100

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-11 o 14:25, J.F. pisze:
> [...]
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877
    43

    >Dimmable ma kolka znaczeń:
    >1. dający się ściemniać
    >2. regulujący światło

    To bylby "dimmer" a nie "dimmable" .

    >Ponieważ pierwsze znaczenie jest właściwe żarówkom (przecież zasilacz
    >nie świeci) należy je odrzucić.

    No .. imo za szybko odrzucasz.

    >Skupmy się więc na drugim znaczeniu.
    >Światło można regulować zmieniając jego natężenie ale także
    >stabilizacja świecenia będzie jego regulacją.
    >I to jest właściwe działanie zasilacza prądowego.
    >Można podłączyć różną liczbę diod (w pewnym zakresie) a będą świeciły
    >prawidłowo.

    "regulatorem swiatla" to ja bym nazwal cos, co pozwala regulowac.
    Gałke powinno miec, albo jakies wejscie sterujace.

    A tu nie ma :-(

    A swiat sie troche skomplikowal.
    Dimmable w oswietleniu moze znaczyc, ze umozliwia sciemnianie zwyklym
    sciemniaczem,
    albo niezwyklym, bo do LED ponoc jakies specjalne.
    Albo ... taka nowa moda - krotkie wylaczenie zasilania powoduje
    przeskok lampy na inna jasnosc.

    J.