  • 61. Data: 2013-12-01 22:28:11
    Temat: Re: Zasilacz transformatorowy vs impulsowy
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Hello bartekltg,
    >
    > Sunday, December 1, 2013, 9:02:13 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mam jechać 250km w jedną stronę, żeby nakręcić?

    A nóż już coś było. Albo będzie. Nie mówię, że na już:-)
    Może też być niekoniecznie wasze, ale z Twoim certyfikatem
    koszerności.

    pzdr
    bartekltg

  • 62. Data: 2013-12-01 22:46:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    Sunday, December 1, 2013, 10:28:11 PM, you wrote:

    > A nóż już coś było. Albo będzie. Nie mówię, że na już:-)
    > Może też być niekoniecznie wasze, ale z Twoim certyfikatem
    > koszerności.

    Mam tylko krótki filmik - 144MB z nawijania wtórnego. Za dużo, żeby
    marnować miejsce. Spróbowałem Ci go udostępnić ale nie wiem, czy się
    udało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2013-12-02 00:17:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 20:31:40 +0000, AlexY napisał(a):

    > Więc 1 LEDówka da radę zabić człowieka?
    > Bo rtęci w świetlówce wystarczy na skażenie 5tyś litrów wody
    > http://www.youtube.com/watch?v=S_ZM549vR2o#t=759
    > są jakieś badania szkodliwości LED?

    wiki podaje ze w USA dopuszcza sie 2ppb rteci w wodzie.
    Nowoczesna swietlowka ma cos 2-3mg rteci, wiec z tymi 5000 litrow to
    przesada.
    Arsenu w wodzie dopuszczaja 10ppb, ale taka LEDowka ma kilkadziesiat
    LED, a kazda krysztalek wiekszy od kropelki rteci.

    Jesli dobrze licze to moze byc razem kilkaset mg ... gdyby to byl sam
    arsen, to dawka juz grozna. Ale trzeba by to zjesc.
    Zas te 3mg rteci ... prawdopodobnie odparuje.

    J.

  • 64. Data: 2013-12-02 21:26:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > wiki podaje ze w USA dopuszcza sie 2ppb rteci w wodzie.

    Co nie oznacza że jest to bezpieczna ilość.

    > Nowoczesna swietlowka ma cos 2-3mg rteci, wiec z tymi 5000 litrow to
    > przesada.

    do 5mg, obejrzyj cały ten film.

    > Arsenu w wodzie dopuszczaja 10ppb, ale taka LEDowka ma kilkadziesiat
    > LED, a kazda krysztalek wiekszy od kropelki rteci.

    Tylko że to nie jest czysty arsen, ponadto białe LED go nie zawierają.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Led#Colors_and_material

    > Jesli dobrze licze to moze byc razem kilkaset mg ... gdyby to byl sam
    > arsen, to dawka juz grozna. Ale trzeba by to zjesc.
    > Zas te 3mg rteci ... prawdopodobnie odparuje.

    w formie gazowej rtęć jest najgroźniejsza.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 65. Data: 2013-12-02 22:56:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    > [..]

    > Więc 1 LEDówka da radę zabić człowieka?
    > Bo rtęci w świetlówce wystarczy na skażenie 5tyś litrów wody

    Widziałeś kiedyś jak człowiekowi (w tym przypadku całkiem fajnej
    kobitce) raptem zaczynają włosy wypadać i paznokcie się łamać? Bo ja tak
    - na szczęście skorzystała z dobrej rady i poszukała innej roboty, z
    dala od arsenku galu...

    Rtęć z jednej świetlówki pięć ton wody skazi do granicy NDS-u. Do
    prawdziwej szkodliwości to jeszcze kawałek. A i trzeba jeszcze organiki
    - przyswajalna to jest metylortęć głównie, taki np. kalomel można
    praktycznie bezkarnie łyżką jeść.

    A arsen wchłania się z każdej niepierwiastkowej postaci - zaś tlenek
    arsenu, wspomniany już arszenik, ma długą bibliografię historyczną,
    toksykologiczna i w powieściach kryminalnych.

    Tak więc zamienił stryjek...

    --
    Darek

  • 66. Data: 2013-12-03 03:27:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik J.F. napisał:

    >Co nie oznacza że jest to bezpieczna ilość.

    Generalnie wlasnie to oznacza. Ba - jak nalezy rozumiec nawet wieksze
    ilosci nie bardzo szkodza
    (bo jakby stwierdzono ze szkodza, to by obnizyli te norme)

    Ale bardziej mi chodzilo o to ze dla arsenu jest to podobna liczba.
    Tylko 5x wieksza.

    >do 5mg, obejrzyj cały ten film.

    Do, wiec niektore mniej. Zreszta mozna wyczytac ile.
    No i teoretycznie wszystkie trafiaja do zakladu utylizacji swietlowek
    :-)

    >Tylko że to nie jest czysty arsen, ponadto białe LED go nie
    >zawierają.
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Led#Colors_and_materia
    ls

    I to jest pocieszajace.
    Tylko ze gal tez nie jest calkiem obojetny.

    >w formie gazowej rtęć jest najgroźniejsza.

    W zamknietym pokoju.
    Z wysypiska odparuje bez szkody.
    A co ciekawe - rtec jest tez w weglu. Elektrownie sporo jej
    wypuszczaja przez komin.
    Teoretycznie znacznie wiecej zasilajac zarowke, niz zawiera
    swietlowka.

    J.

  • 67. Data: 2013-12-03 20:54:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik J.F. napisał:
    [..]

    > Do, wiec niektore mniej. Zreszta mozna wyczytac ile.
    > No i teoretycznie wszystkie trafiaja do zakladu utylizacji swietlowek
    > :-)

    Gdybyś jednak ten film obejrzał to byś tego nie napisał.

    > I to jest pocieszajace.
    > Tylko ze gal tez nie jest calkiem obojetny.

    Zdecyduj się...
    z dwojga złego wolę As/Ga zamknięty w żywicy niż rtęć w szkle.

    [..]

  • 68. Data: 2013-12-10 11:17:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mario <m...@...pl> wrote:

    > Ostatnie podrygi.

    Szykują się jakieś zmiany? Nie będzie można już kupić cyny ołowiowej?
    Mówię o zastosowaniach hobbystycznych, nie profesjonalnych.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 69. Data: 2013-12-10 11:24:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Jeśli ołów na wysypiskach (zabezpieczonych od dołu) jest tak bardzo
    > szkodliwy to jeszcze bardziej jest szkodliwy walający się bezpośrednio na
    > ziemi. Myśliwym powinni zakazać używania pocisków ołowiowych.

    Akumulatorów ołowiowych w samochodach też bym zakazał - będziemy na korbkę
    odpalali.

  • 70. Data: 2013-12-10 11:28:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Mam tylko krótki filmik - 144MB z nawijania wtórnego. Za dużo, żeby
    > marnować miejsce. Spróbowałem Ci go udostępnić ale nie wiem, czy się
    > udało.

    Wrzuć może na youtube.