  • 51. Data: 2013-11-30 18:00:48
    Temat: Re: Zasilacz transformatorowy vs impulsowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dla mysliwych jest juz ekologiczny srut bizmutowy. Dla wedkarzy pewnie
    > tez.

    Bizmutowy? Bizmut jest kruchy, tego by się nie dało na żyłce zacisnąć.

    > Mysliwy u nas duzo nie strzela, choc jak posle jedna breneke w glebe
    > rocznie, to sporo elektroniki trzeba uskladac na podobna ilosc olowiu.

    Zdaje się, że u szczytu kariery etyliny jako paliwa do samochodów, rocznie
    na kilometr drogi przypadało coś koło czterech kilogramów ołowiu. To wciąż
    gdzieś w ziemi tkwi.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-11-30 18:10:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-11-29 16:36, J.F pisze:

    > No nie - tylko sprzetu powszechnego uzytku.
    > Wystarczy napisac ze to do zastosowania specjalnego.

    Ostatnie podrygi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 53. Data: 2013-11-30 18:11:54
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > A tak w ogole - mozesz wskazac jakis wspolczesny, ogolnodostepny
    > sprzet poza kuchenkami mikrofalowymi, w ktorym stosuje sie powszechnie
    > klasyczny transformator?

    Zasilacze do telewizyjnych przedwzmacniaczy antenowych? Niedawno
    zagladalem do srodka takiego i troche sie zdziwilem ze to
    trafo + prostownik + stabilizator liniowy. Ale moc malutka
    wiec producent sie stratami nie przejmuje, a jak wyszedl
    taniej od impulsowego to sie taki robi.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl

  • 54. Data: 2013-12-01 11:39:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:
    [..]
    > Wcale tak za darmo nie było, zliwidowali ołów w lutach
    > ale za to wprowadzili rtęć w świetlówkach, zgadnij co jest gorsze.

    Nic nie wprowadzili, świetlówki już były, oni zrobili z nich
    obowiązujący standard, na szczęście LED też się w niego łapie.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 55. Data: 2013-12-01 17:15:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:
    > Użytkownik janusz_k napisał:
    > [..]
    >
    > Nic nie wprowadzili, świetlówki już były, oni zrobili z nich
    > obowiązujący standard, na szczęście LED też się w niego łapie.

    Fajne mi szczęście - rtęć vs. arszenik... Smacznego!

    --
    Darek

  • 56. Data: 2013-12-01 17:55:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

    > Fajne mi szczęście - rtęć vs. arszenik... Smacznego!

    A w jaki sposó ten arszenik można uwolnić żeby mógł zaszkodzić i ile
    diod trzeba użyć?

  • 57. Data: 2013-12-01 18:47:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:55:00 +0000, AlexY napisał(a):
> [...]

    W krajach nasz nasz - ponoc olow.

    > A w jaki sposó ten arszenik można uwolnić żeby mógł zaszkodzić i ile

    Wyrzucic na wysypisko i poczekac kilkadzsiesiat lat ?
    Albo przepuscic przez rozdrabniacz, zeby polamac obudowe, to wtedy
    pewnie znacznie krocej.

    > diod trzeba użyć?

    Tam jednak mierzalny krysztalek jest.

    A jedna zarowka zawiera dziesiatki LED.

    J.

  • 58. Data: 2013-12-01 21:02:13
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Chińszczyzna. Moje są testowane co najmniej 3kV AC i byle surge go nie
    > zabije. Transformatory sieciowe podlegaja tej samej normie jeśli
    > chodzi o przebicia.

    > Ale kiedyś tu pokazywano, jak to jest nawijane - Chinka nawija
    > tasiemkę marginesową a potem leci uzwojeniem pierwotnym po tej
    > tasiemce. Takie coś MUSI przebijać.
    >
    > Przejedź się do Ferystera i zobacz, jak się nawija transformatory
    > zgodne z normami.

    A możemy prosić filmik na YT?
    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 59. Data: 2013-12-01 21:31:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    [..]

    > Tam jednak mierzalny krysztalek jest.
    >
    > A jedna zarowka zawiera dziesiatki LED.

    Więc 1 LEDówka da radę zabić człowieka?
    Bo rtęci w świetlówce wystarczy na skażenie 5tyś litrów wody
    http://www.youtube.com/watch?v=S_ZM549vR2o#t=759
    są jakieś badania szkodliwości LED?

  • 60. Data: 2013-12-01 21:37:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    Sunday, December 1, 2013, 9:02:13 PM, you wrote:

    [...]

    > A możemy prosić filmik na YT?
    > :)

    Mam jechać 250km w jedną stronę, żeby nakręcić?

    --
    Best regards,
    RoMan