  • 41. Data: 2013-05-06 22:21:28
    Temat: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-04-24 11:34 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > urządzeniami USB pobierającymi dużo prądu ze złącza to stosować ich nie
    > należy. A jeśli chce się je stosować to należy przerobić odpowiednio
    > część zasilającą w RPI.
    > Ja wymieniłem polimery i dodałem wymagane kondensatory na złączu USB,
    > należało by jeszcze zasilić bezpieczniki złącza USB z pominięciem
    > głównego bezpiecznika, ale nie chciało mi się ciąć ścieżek.
    >
    > Jednak z tego co zrozumiałem pytający miał problem z kiepskim zasilaczem
    > a nie z samym RPI.
    > Jeśli zaś podłączył pod USB w RPI znaczne obciążenie bez odpowiednich

    Do Raspberry mam podłączony tylko jeden dongle Z-Wave, który nie ciągnie
    raczej zbyt dużo. Ale jak całość razem z Ethernetem się rozpędzi, to
    zasilacz allegrowy "5V 1A" nie wyrabia i napięcie na wyjściu zasilacza
    (przed polimerem w RPi) spada poniżej sensownego progu. Już się
    nauczyłem aby nie kupować badziewia.

    Tymczasem cały setup jedzie bez problemu na fabrycznym zasilaczu iPada
    (5V 2,1A) ale muszę kiedyś go odzyskać do normalnego zastosowania. :)

    Czy gdzieś w Sieci są może wymienione wszystkie poprawki sprzętowe
    niezbędne do normalnego działania RPi? Z tymi polimerami to widać
    wyraźnie, że dali ciała.

    Najbardziej sensowne wydaje się całkowite olanie stabilizatora LDO 3V3 w
    RPi i zasilenie pudełka z przetwornicy dającej 5V i 3V3. Przy okazji
    wyjdzie lepsza sprawność takiego sposobu zasilania. I od razu zasilać
    porządną wtyczką (s-video da radę, akurat ma 4 piny) zamiast przez microUSB.

    Tylko gdzie ja kupię zasilacz dwunapięciowy?

    RoMan - kolejny pomysł do wyceny. Tu pewnie wyjdzie nieco drożej ale
    wystarczy stabilizować 3V3 a 5V +/- 5% wyjdzie samo. Rozwiązanie z
    zapasem mocy czyli 5V 1A, 3V3 1A będzie dobre dla każdego. Może się da
    sprzedać więcej egzemplarzy dla głodnych mocy posiadaczy RPi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 42. Data: 2013-05-09 00:18:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-06 22:21 Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
    > zasilacz allegrowy "5V 1A" nie wyrabia i napięcie na wyjściu zasilacza
    > (przed polimerem w RPi) spada poniżej sensownego progu. Już się
    [...]

    No i się skończyło na kupieniu kolejnego zasilacza, tym razem 2x
    droższego niż poprzednie. I z zapewnieniem sprzedawcy, że pasuje do RPi.
    "5V 2A"
    Szybkie pomiary wykazują 4,9V bez obciążenia ale 4,5V po podłączeniu jak
    wyżej (pomiar za wejściowym polimerem). Kaszana - czy to stabilizacja
    nie wyrabia czy trafiła mi się kolejna miękka ładowarka a nie zasilacz?
    Na szczęście RPi działa z nim dobrze i temat zakończony.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 43. Data: 2013-05-09 08:00:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-05-09 00:18, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > nie wyrabia czy trafiła mi się kolejna miękka ładowarka a nie zasilacz?
    > Na szczęście RPi działa z nim dobrze i temat zakończony.

    Może kabelek cienki? A może polimer ma dużą rezystancję?

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2013-05-12 21:29:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-09 08:00 Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Może kabelek cienki? A może polimer ma dużą rezystancję?

    Po kilku dniach okazało się, że Raspberry z tym zasilaczem wcale nie
    działa zbyt dobrze. :( Co jakiś czas resetuje się część sieciowa (gaśnie
    na chwilę dioda LINK) a potem DHCP automatycznie już nie wstaje. Co za
    szajs - nie mogli dać normalnego gniazdka DC 2,5/5,5 które łyka
    bezproblemowo i kilka A?

    Złącze micro USB i tak nie jest wykorzystywane do transmisji danych
    protokołem USB więc pomysł na takie gniazdko wydaje się być średnio
    trafiony.

    Przerzucę się na zasilacz od routera (5V 2A z porządnym kablem + mały
    dolutowany kawałek z wtyczką microUSB) i zewrę bezpiecznik polimerowy na
    wejściu. Zobaczymy jak będzie w takiej konfiguracji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 45. Data: 2013-05-12 23:05:31
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:518fed7f$0$1268$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > na chwilę dioda LINK) a potem DHCP automatycznie już nie wstaje. Co za
    > szajs - nie mogli dać normalnego gniazdka DC 2,5/5,5 które łyka

    Miałem podobny kłopot po nabyciu produktu zasilaczopodobnego na giełdzie.
    Po zakupie na tymże Wolumenie zasilacza f-my Konig 5V/1A nie mam żadnych
    problemów.
    Mój egzemplarz naprawdę trzyma 5V podczas pracy z RP.
    Stary zasilacz zresztą bardzo ładnie ładuje czytnik Kindle.

  • 46. Data: 2013-05-14 23:36:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-12 23:05 Andrzej napisał(a):

    > Miałem podobny kłopot po nabyciu produktu zasilaczopodobnego na giełdzie.
    > Po zakupie na tymże Wolumenie zasilacza f-my Konig 5V/1A nie mam żadnych
    > problemów.

    No właśnie problem wynika z technicznej ignorancji większości
    sprzedawców. Opisują coś jako zasilacz 5V 2A a po rozpakowaniu przesyłki
    okazuje się, że jak byk jest napisane na obudowie "charger". Ściema
    absolutna. Ale odsyłać mi się nie chce bo zużyję do ładowania telefonu.

    Kolejny do testów przyszedł zamówiony "zasilacz stabilizowany" 5V 2A,
    teoretycznie do routerów. Na oko wygląda porządnie, przewód już nie o
    przekroju zero.nic, zakończony jednak tym razem wtyczką DC 2,1/5,5.

    No i zastanawiam się, czy ucinać i dolutowywać kawałek z microUSB, czy
    może lepiej do obudowy RPi dokręcić gniazdko DC połączone przewodami z
    pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wejście zasilania.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 47. Data: 2013-05-15 08:54:29
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:5192ae53$0$26691$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > może lepiej do obudowy RPi dokręcić gniazdko DC połączone przewodami z
    > pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wejście zasilania.

    Ja bym zrobił (przynajmniej na początek) przejściówkę.
    W razie czego będzie można zastosować zasilacz do innych urządzeń.

  • 48. Data: 2013-05-16 10:25:07
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> wrote:

    > No i zastanawiam się, czy ucinać i dolutowywać kawałek z microUSB, czy
    > może lepiej do obudowy RPi dokręcić gniazdko DC połączone przewodami z
    > pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wejście zasilania.

    Dolutowuję 5cm kabla cienkiego od mikrousb i nie mam zwiech.

    a.