    Date: Mon, 06 May 2013 22:21:28 +0200
    From: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B

    W dniu 2013-04-24 11:34 Andrzej W. napisał(a):

    > To raczej oczywiste, że skoro RPI nie jest dostosowana do współpracy z
    > urządzeniami USB pobierającymi dużo prądu ze złącza to stosować ich nie
    > należy. A jeśli chce się je stosować to należy przerobić odpowiednio
    > część zasilającą w RPI.
    > Ja wymieniłem polimery i dodałem wymagane kondensatory na złączu USB,
    > należało by jeszcze zasilić bezpieczniki złącza USB z pominięciem
    > głównego bezpiecznika, ale nie chciało mi się ciąć ścieżek.
    >
    > Jednak z tego co zrozumiałem pytający miał problem z kiepskim zasilaczem
    > a nie z samym RPI.
> [...]

    Do Raspberry mam podłączony tylko jeden dongle Z-Wave, który nie ciągnie
    raczej zbyt dużo. Ale jak całość razem z Ethernetem się rozpędzi, to
    zasilacz allegrowy "5V 1A" nie wyrabia i napięcie na wyjściu zasilacza
    (przed polimerem w RPi) spada poniżej sensownego progu. Już się
    nauczyłem aby nie kupować badziewia.

    Tymczasem cały setup jedzie bez problemu na fabrycznym zasilaczu iPada
    (5V 2,1A) ale muszę kiedyś go odzyskać do normalnego zastosowania. :)

    Czy gdzieś w Sieci są może wymienione wszystkie poprawki sprzętowe
    niezbędne do normalnego działania RPi? Z tymi polimerami to widać
    wyraźnie, że dali ciała.

    Najbardziej sensowne wydaje się całkowite olanie stabilizatora LDO 3V3 w
    RPi i zasilenie pudełka z przetwornicy dającej 5V i 3V3. Przy okazji
    wyjdzie lepsza sprawność takiego sposobu zasilania. I od razu zasilać
    porządną wtyczką (s-video da radę, akurat ma 4 piny) zamiast przez microUSB.

    Tylko gdzie ja kupię zasilacz dwunapięciowy?

    RoMan - kolejny pomysł do wyceny. Tu pewnie wyjdzie nieco drożej ale
    wystarczy stabilizować 3V3 a 5V +/- 5% wyjdzie samo. Rozwiązanie z
    zapasem mocy czyli 5V 1A, 3V3 1A będzie dobre dla każdego. Może się da
    sprzedać więcej egzemplarzy dla głodnych mocy posiadaczy RPi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/