  • 1. Data: 2011-11-13 12:17:56
    Temat: Zasilacz kontra zasilacz
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam!
    Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?
    Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez
    wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z
    wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa? Pytam ponieważ
    zamontowałem parę dni temu nową płytę i kiedy wyłączę kompa (mam zasilacz z
    wyłącznikiem z tyłu) to po ponownym uruchomieniu znika dzwięk. Dopiero kiedy
    wyłaczę kompa i wyłączę zasilacz przełącznikiem z tyłu i ponownie uruchomie
    komputer to dzwięk się pojawia i tak za kazdym razem przy wyłanczaniu
    komputera muszę też wyłaczyć zasilacz przyciskiem z tyłu. Czy ktoś ma
    zasilacz bez wyłacznika i czy działa tak jak na wstępie, czyli definitywnie
    wyłancza zasilanie? Proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2011-11-13 12:28:06
    Temat: Re: Zasilacz kontra zasilacz
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.11.2011 13:17, krzysztof posłuszny pisze:
    > Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika? Chodzi mi
    czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez wyłacznika definitywnie
    wyłacza komputer czy też działa tak

    Tak samo działa.

    > jak zasilacz z wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa? Pytam
    ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę i kiedy wyłączę kompa (mam zasilacz z
    wyłącznikiem z tyłu) to po

    Każdy zasilacz ATX musi cały czas zasilać komputer, dopóki
    dostarcza mu się napięcie zasilające.

    Znikanie dźwięku jest prawdopodobnie problemem z BIOSem lub
    oprogramowaniem (programy obsługi układu dźwiękowego). Pełne
    odłączenie zasilania powoduje reset sprzętu.

    Mając zasilacz bez wyłącznika musiałbyś za każdym razem wy-
    ciągać wtyczkę po prostu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-11-13 12:33:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Witam!
    > Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?
    Nie.

    > Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez
    > wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z
    > wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa?
    Zasilacz bez wyłącznika ma stale czynną przetwornicę standby,
    wykorzystywaną m.i. przez rozmailte urządzenia.

> [...]
    > komputer to dzwięk się pojawia i tak za kazdym razem przy wyłanczaniu
    > komputera muszę też wyłaczyć zasilacz przyciskiem z tyłu.
    To jest zachowanie nieprawidłowe, ale nie wiem co może być jego przyczyną.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-11-13 12:40:28
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zyczę miłego dnia.

  • 5. Data: 2011-11-13 20:38:46
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Nie.

    A jaka jest różnica?

    Remek

  • 6. Data: 2011-11-14 07:44:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 21:38:46 +0100, Remek napisał(a):

    > A jaka jest różnica?

    Trollujesz.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-11-14 11:25:10
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

    Zasilacz bez przycisku podaje napięcie na płytę główną po wyłączeniu
    komputera. Oczywiście pod warunkiem, że właczona jest listwa i zasilacz
    jest zasilany z gniazdka ;).

> [...]
    > komputer to dzwięk się pojawia i tak za kazdym razem przy wyłanczaniu
    > komputera muszę też wyłaczyć zasilacz przyciskiem z tyłu.

    Ja mam podobny przypadek (tylko nie z dźwiękiem) i nie znalazłem
    rozwiązania. Jak wyłaczę komputer i nie wyłaczę zasilania (przycisk z tyłu,
    listwa) to po ponownym włączeniu komputer raczej nigdy się nie uruchamia.
    Wiatraki się kręcą, czasem nawet wyją na max. obrotach, ale nic więcej się
    nie dzieje. Dopiero jak odłączę zasilanie po wyłączeniu komputera i wtedy
    uruchomię komputer to startuje normalnie. Nie wiem o co biega ;).

    --
    Krasnal

  • 8. Data: 2011-11-14 12:26:19
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):
    [...]
> [...]
    > nie dzieje. Dopiero jak odłączę zasilanie po wyłączeniu komputera i wtedy
    > uruchomię komputer to startuje normalnie. Nie wiem o co biega ;).

    A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
    badziewie co i ja. Moja płyta to MSI P4M900m2.
    --
    krzysiek

  • 9. Data: 2011-11-14 12:35:42
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:26:19 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
    > badziewie co i ja. Moja płyta to MSI P4M900m2.

    Gigabyte 770TA-UD3

    --
    Krasnal

  • 10. Data: 2011-11-14 12:51:49
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    > Gigabyte 770TA-UD3

    Przy moim starym komputerze też mam gigabyte pod semprona, który działa bez
    najmniejszej usterki już ponad cztery lata. Przez ten okres zdążyłem
    wymienić dysk i zasilacz które padły ale płyta działa do dziś. Przed wymiana
    zasilacza komputer tak po prostu się wyłanczał bez powodu... A kiedy ten
    komputer kupiłem to po przyniesieniu do domu wogóle się nie uruchomił. Po
    rozebraniu okazało się że ram był niedocisnięty. Może to coś z ramem albo
    zasilacz na wykończeniu? Niestety nie wiem.

    --
    krzysiek