  • 31. Data: 2012-02-20 10:33:42
    Temat: Re: Zasilacz UPS
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    A z czego to wynika, bo jak znam prawa Kirhhoffa nie ma to znaczenia.
    Ponadto równomierne obciążenie kabli jest chyba bardziej właściwe, prawda?

  • 32. Data: 2012-02-20 10:44:34
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
    >
    > 2) Jeżeli ktoś gdzieś przypadkiem zamieni fazę z zerem,
    > wszystkie "zabezpieczone" urządzenia stają się śmier-
    > telnymi pułapkami. Mostkowanie powinno być zrobione na
    > tablicy rozdzielczej, przed którą trudno jest popełnić
    > taką pomyłkę. Inna sprawa, że bez instalacji trójprze-
    > wodowej trudno to zrobić dobrze, więc w takich przypad-
    > kach raczej już ponosi się to ryzyko i robi to źle.

    Radek, mówisz bardzo słusznie, ale oprócz strachu nic nie
    pomoże setkom tysięcy użytkownikom komputerów
    w mieszkaniach starszego typu (czyt. większość)
    gdy komputery włącza się do gniazdka "bezbolcowego"
    ...ale jeżeli będzie chciał być OK, podłączy do gniazdka
    w łazience..., gdzie też sieć energetyczna jest
    mostkowana w gniazdku.

    Artur(m)

  • 33. Data: 2012-02-20 11:21:22
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    Podaj jakie prawa elektro-fizyczne determinują podłączenie zerowanie wpierw
    do bolca bo jak to sam powiedziałeś "powinno się karać" ale za brak
    podstawowej wiedzy w tym co się robi. Z tego co wiem prąd ZAWSZE dąży po naj
    krótszej lini oporu w tym wypadku ma zastosowanie pierwsze i drugie prawo
    Kirchhoffa.

  • 34. Data: 2012-02-20 17:40:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
    > Podaj na jakiej podstawie określasz taką instalacje jako błędną?

    Pomyśl dlaczego najpierw podpina się pod styk ochronny, a potem pod styk wtyczki
    tak jak na rysunku:
    http://obrazki.elektroda.net/80_1284922680.jpg
    a nie jak napisałeś najpierw pod styk wtyczki a potem pod styk ochronny.

  • 35. Data: 2012-02-20 19:50:13
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    I...... co z tego wynika? Rysunek można narysować jaki się chce. Zrozum z
    punktu widzenia nie ma znaczenia Czy podłączysz wpierw na uziom a później do
    zera czy na odwrót musi być spełnionu TYLKO jeden warunek Przewód MUSI być
    tej samej średnicy co przewód zerowy i tyle w temacie.

  • 36. Data: 2012-02-20 20:13:27
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Tylko pamiętaj, że najpierw ma iść do bolca.

    Dlaczego?

    Piotr

  • 37. Data: 2012-02-20 20:26:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zera czy na odwrót musi być spełnionu TYLKO jeden warunek Przewód MUSI być tej
    > samej średnicy co przewód zerowy i tyle w temacie.

    Jest różnica. Tylko ty jej nie zrozumiesz (tak samo jak instrukcji konfiguracji
    czytnika).

  • 38. Data: 2012-02-20 20:30:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego?

    Chyba tutaj jest ładnie opisane:

    ZTCP nawet w prawie budowlanym jest napisane, aby najpierw iść do styku
    ochronnego, a potem do styku wtyczki.

  • 39. Data: 2012-02-21 07:04:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > ZTCP nawet w prawie budowlanym jest napisane, aby najpierw iść do styku
    > ochronnego, a potem do styku wtyczki.

    A to różnie z tym bywa i zależy od konstrukcji gniazdka. :-)
    Nie wiem dlaczego, ale wiekszość upalonych styków jest przy przewodzie
    neutralnych (tak z ciekawości kiedyś sprawdzałem).
    W niektórych gniazdkach większa jest powierzchnia styku i łatwość
    zamocowania dwóch przewodów przy styku neutralnym a nie przy bolcu.
    Najlepiej jakby przewód zerujący (mostkujący) był przewodem neutralnym
    (niełączonym)., wtedy mamy ciągłość nawet w przypadku utraty styku. :-)

  • 40. Data: 2012-02-21 08:29:27
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    LOL . Brak swojej wiedzy podpierasz rysuneczkami , co więcej nie potrafisz w
    logiczny sposób udowodnić że połączenie MUSI być takie jak Ty twierdzisz.
    Elektrotechniki uczyłem sie 20 lat temu i jestem na bieżąco ze wszystkimi
    nowinkami jakie się pojawiają. Wiec ja Ci odpowiem. Nie ma znaczenia jak
    będzie podłączone, ważnym jest jedynie aby mostek był tej samej grubośc co
    kabel wyprowadzony ze ściany oraz by nie łączyć instalacji aluminiowej z
    miedzianą. A Tobie proponuje poduczyć się trochę z obwodów elektrycznych i
    na przyszłość wpierw się zastanowić nim kogoś oskarżysz o brak
    profesionalizmu.