  • 21. Data: 2012-02-19 16:37:54
    Temat: Re: Zasilacz UPS
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.02.2012 15:51, Andrzej Kuća pisze:

    > Z tym sobie poradzę, mam próbnik (śrubokręt z neonówką), tylko proszę mi
    > powiedzieć, bo rozumiem, że przewód zerowy powinien być podłączony do bolca i
    > do "dziurki". Czy to ma być zrobione jednym przewodem, czy mogę zero podłączyć
    > do bolca, a od bolca jakiś kawałek drucika miedzianego do gniazdka? Pytam, bo
    > nie wiem czy mi starczy przewodu w puszce, żeby sięgnąć tu i tu. No i wracając
    > do mojego głównego pytania, jaki UPS w cenie ok. 400zł? Jak pisałem, nie
    > chodzi mi o podtrzymanie tylko raczej o stabilizację napięcia.
    >
    > Pozdrawiam.

    jakikolwiek. najlepszą opinią cieszą się apc smart. bez akumulatorów
    mozesz kupić za 100zł i każdy z akumulatorów to kolejne 100zł. model nie
    do zdarcia.
    ToMasz

  • 22. Data: 2012-02-19 20:14:45
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    Podłączasz zero na gniazdo i mostkujesz do bolca.

  • 23. Data: 2012-02-19 20:28:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
    > Podłączasz zero na gniazdo i mostkujesz do bolca.

    Za takie wykonanie instalacji od razu powinni karać.

  • 24. Data: 2012-02-19 22:26:04
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Za takie wykonanie instalacji od razu powinni karać.

    No właśnie czytałem, że najlepiej to zrobić jednym przewodem zerowym, najpierw
    podpiętym do bolca, a od niego dalej do gniazdka. Tylko, jak pisałem - jutro
    sprawdzę - nie wiem, czy mi starczy przewodu w puszce.

  • 25. Data: 2012-02-19 23:22:39
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Za takie wykonanie instalacji od razu powinni karać.

    Chodzi Ci o sam pomysł połączenia uziemienia z zerem czy o formę wykonania?

  • 26. Data: 2012-02-20 06:05:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kajus44" napisał w wiadomości grup
    > Chodzi Ci o sam pomysł połączenia uziemienia z zerem czy o formę wykonania?

    Najpierw podpina się pod bolec.

  • 27. Data: 2012-02-20 07:19:03
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    > Za takie wykonanie instalacji od razu powinni karać.

    Podaj na jakiej podstawie określasz taką instalacje jako błędną?

  • 28. Data: 2012-02-20 09:13:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2012 08:19, Klapocjusz pisze:

    > Podaj na jakiej podstawie okre?lasz tak? instalacje jako b?edn??

    1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.

    2) Jeżeli ktoś gdzieś przypadkiem zamieni fazę z zerem,
    wszystkie "zabezpieczone" urządzenia stają się śmier-
    telnymi pułapkami. Mostkowanie powinno być zrobione na
    tablicy rozdzielczej, przed którą trudno jest popełnić
    taką pomyłkę. Inna sprawa, że bez instalacji trójprze-
    wodowej trudno to zrobić dobrze, więc w takich przypad-
    kach raczej już ponosi się to ryzyko i robi to źle.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 29. Data: 2012-02-20 10:04:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 10:13:06 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Jeżeli ktoś gdzieś przypadkiem zamieni fazę z zerem,
    > wszystkie "zabezpieczone" urządzenia stają się śmier-
    > telnymi pułapkami.

    Argument dosyć zabawny zważywaszy że w dowolnym układzie zasilania można
    popełnić błąd skutkujący zagrożeniem :)
    --
    Jacek

  • 30. Data: 2012-02-20 10:29:11
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    Zgadzam sie z Toba , tyle że twórca wątku wyraźnie napisał że ma tylko dwa
    przewody (pewnie stare budownictwo). Jest to w tym momencie jedyne
    rozwiązanie dające jakieś bezpieczeństwo. Kucie ścian i układanie nowego
    kabla nie jest zbyt tanie a budżet tego człowieka wynosi około 400 zł.
    Będzie musiał pilnować elektryków przy wymianie licznika by nie pozamieniali
    mu polaryzacji.