  • 1. Data: 2012-02-18 13:33:34
    Temat: Zasilacz UPS
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Witam, proszę o pomoc w wyborze ups'a w kwocie ok 400zł max. (mniej więcej).
    Nie zależy mi w zasadzie na podtrzymaniu tylko na ochronie komputera przed
    skokami napięć itp. I jeszcze jedno pytanie - gniazdko w ścianie mam dwużyłowe
    i jakieś 5m od komputera, co w takim przypadku zastosować, gniazdko >
    przedłużacz > ups > komputer może tak być?
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2012-02-18 14:02:29
    Temat: Re: Zasilacz UPS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 13:33:34 +0000 (UTC), Andrzej Kuća napisał(a):

    > tylko na ochronie komputera przed
    > skokami napięć

    A jak duże sa te skoki napięć? Czy wpływaja negatywnie na pracę komputera?
    Zmierzyłeś/zarejestrowałeś je?
    Podejrzewam że wcale nie potrzebujesz sie przed nimi chronić :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-18 17:28:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Kuća" napisał:

    > gniazdko w ścianie mam dwużyłowe i jakieś 5m od komputera,
    > co w takim przypadku zastosować,
    > gniazdko > przedłużacz > ups > komputer może tak być?

    IMHO gniazdko > ups > przedłużacz > komputer + monitor + reszta
    niskoprądowych bebechów.

    JoteR

  • 4. Data: 2012-02-19 00:13:45
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    JoteR <j...@p...pl> napisał(a):

    > IMHO gniazdko > ups > przedłużacz > komputer + monitor + reszta
    > niskoprądowych bebechów.

    Ponieważ mam gniazdka dwużyłowe, myślałem, że zastosowanie najpierw
    przedłużacza nie będzie mieć zbytniego znaczenia. Jaka to różnica dla ups'a
    czy podłączę go do gniazdka w ścianie czy do kabla (dwużyłowego) pomiędzy nim
    a gniazdkiem?

  • 5. Data: 2012-02-19 00:26:13
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Kuća" napisał:

    > Jaka to różnica dla ups'a czy podłączę go do gniazdka w ścianie
    > czy do kabla (dwużyłowego) pomiędzy nim a gniazdkiem?

    Dla UPS-a żadna, natomiast na ten przykład dla zewnętrznego dysku 3,5", na
    który akurat kopiujesz Niesłychane Ważne Dane - dość istotna. On (ten dysk)
    raczej wolałby wisieć na przedłużaczu podłącząnym do UPS-a niż do gniazdka w
    ścianie.
    Ale to tylko moje skromne zdanie, gdyż zdaniem tutejszych wioskowych
    mądrali - "Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund. Ale
    nie ma co się dziwić - warszawa to wioska".

    JoteR

  • 6. Data: 2012-02-19 01:41:19
    Od: "Harry" <m...@w...pl>

> [...]
    > czy podłączę go do gniazdka w ścianie czy do kabla (dwużyłowego) pomiędzy nim

    Co to znaczy "dwużyłowe" - bez bolca uziemiającego?

    Zarówno gniazdo w ścianie, jak i przewód przedłużacza/listwy zabezpieczającej,
    powinno mieć sprawne uziemienie. W przeciwnym razie listwa najczęściej staje się
    zwykłym przedłużaczem, a wejściowe układy zabezpieczające UPS prostu mogą nie
    działać właściwie. Dlatego zawsze, podłączając sprzęt komputerowy sam, przez
    listwę lub przez UPS trzeba mieć sprawną instalację uziemiającą.

    - Harry.

  • 7. Data: 2012-02-19 07:49:16
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 19/02/2012 01:41, Harry wrote:

> [...]
    > zabezpieczające UPS prostu mogą nie działać właściwie. Dlatego zawsze,
    > podłączając sprzęt komputerowy sam, przez listwę lub przez UPS trzeba

    Nie sugeruj mu proszę opcji podłączania listwy antyprzepięciowej do
    UPSa...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2012-02-19 08:27:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kuća" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > skokami napięć itp. I jeszcze jedno pytanie - gniazdko w ścianie mam
    > dwużyłowe

    Gniazdko powinno być z bolcem uziemiającym, ale jak masz instalację bez
    uziemienia to przynajmniej niech ktoś kto wie o co biega zrobi Ci zerowanie.
    Chodzi o to, że urządzenia z metalową obudową powinny być na potencjale 0V,
    a na obudowie komputera nieuziemionego potrafi się czasami odłożyć
    kilkadziesiąt Volt. :-)

  • 9. Data: 2012-02-19 08:57:13
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Chodzi o to, że urządzenia z metalową obudową powinny być na potencjale 0V,
    > a na obudowie komputera nieuziemionego potrafi się czasami odłożyć

    Mam w ścianach gniazdka dwużyłowe, bez bolców uziemiających. Zresztą, co do
    uziemiania, zdania są raczej podzielone. Sprawdzałem miernikiem, i po włożeniu
    w takie gniazdko listwy antyprzepięciowej mam na bolcach napięcie rzędu 10 -
    15V. Natomiast jak w gniazdku zmostkowałem przewód 0 z bolcem to na zasilaczu
    od monitora mała, zielona diodka (przy wyłączonym monitorze i listwie
    zasilającej) co kilka sekund mi pulsowała. Przebicia żadnego nie mam
    (sprawdzałem miernikiem zero z gniazdka + kaloryfer, nie było napięcia).
    Chodzi mi o to, żeby UPS redukował ewentualne skoki napięcia.

  • 10. Data: 2012-02-19 09:19:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kuća" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > w takie gniazdko listwy antyprzepięciowej mam na bolcach napięcie rzędu 10 -

    Najpierw się zdecyduj - raz piszesz, że nie masz PE, a potem na nim mierzysz
    napięcie...