  • Data: 2012-02-21 17:54:05
    Temat: Re: Zasilacz UPS
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-02-2012 o 15:51 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

    > Z tym sobie poradzę, mam próbnik (śrubokręt z neonówką), tylko proszę mi
    > powiedzieć, bo rozumiem, że przewód zerowy powinien być podłączony do
    > bolca i
    > do "dziurki". Czy to ma być zrobione jednym przewodem, czy mogę zero
    > podłączyć
    > do bolca, a od bolca jakiś kawałek drucika miedzianego do gniazdka?
    > Pytam, bo
    > nie wiem czy mi starczy przewodu w puszce, żeby sięgnąć tu i tu.

    Elektryka to taka dziedzina w której, (aby nie tworzyć bałaganu) powinno
    się przestrzegać ogólnie przyjętych zasad. Oczywiście zawsze jest to
    lepiej lub gorzej uwarunkowane, ponieważ czasami trzeba pójść na
    kompromis. Kompromis polega na przyjęciu zasady, że ochrona jest
    ważniejsza niż działanie urządzenia (jak najmniej połączeń). Jak najmniej
    połączeń to również nie rozcięty przewód na zacisku ochronnym.

    Instalacja dwu przewodowa o której piszecie to wbrew co się poniektórym
    wydaje, bardzo niebezpieczna rzecz. Zerowana - jest tak samo (a może
    bardziej) groźna. Uważam, że należy wszelkimi sposobami dążyć do tego,
    aby wykonać prawidłową instalację 3-przewodową, dla własnego
    bezpieczeństwa i dla bezpieczeństwa takich delikatnych urządzeń jakimi
    są komputery. W takiej instalacji (zerowanej) najbardziej niebezpieczny
    jest przypadek w którym na zasilaniu zespołu urządzeń zostanie przerwany
    przewód neutralny i/lub przypadek w którym poprzez błąd człowieka można
    zamienić "na zasilaniu" przewód N z L. W takich przypadkach na wszystkich
    częściach metalowych włączonych odbiorników (za uszkodzeniem) może pojawić
    się bardzo niebezpieczne napięcie...

    --
    WiesłaW
    Opera Mail