    From: "qwerty" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zasilacz UPS
    Date: Tue, 21 Feb 2012 18:00:49 +0100

    Użytkownik "Klapocjusz" napisał w wiadomości grup
    > LOL . Brak swojej wiedzy podpierasz rysuneczkami , co więcej nie potrafisz w
    > logiczny sposób udowodnić że połączenie MUSI być takie jak Ty twierdzisz.

    Chcesz logiczny? Proszę bardzo:
    twoja wersja: najpierw styk wtyczki, a potem styk ochronny
    Co się dzieje, gdy mostek zostanie uszkodzony (przepalony itp.)?
    Urządzenie działa, ale nie ma ochrony przed dotykiem pośrednim.

    Moja wersja: najpierw styk ochronny, a potem styk wtyczki
    Co się dzieje, gdy mostek zostanie uszkodzony (przepalony itp.)?
    Urządzenie nie działa, ale dalej jest ochrona przed dotykiem pośrednim.

    Tu nie ma żadnej filozofii. Najpierw "elektrycy" robią źle, a potem wielki
    lament jak jest ofiara śmiertelna (i zawsze zwalają na wiek instalacji, a nie na
    elektryka).

    > Elektrotechniki uczyłem sie 20 lat temu i jestem na bieżąco ze wszystkimi
    > nowinkami jakie się pojawiają. Wiec ja Ci odpowiem.

    Stary, 20 lat temu były inne normy i przepisy. Już nie raz widziałem instalacje
    po starych "obeznanych elektrykach". Zawsze im RCD wywala, źle podłączony
    łącznik schodowy itp... Skoro jesteś taki tip-top to może pokaż swoją
    legitymację SEP? Od biedy może być E, 1 kV

    Nie ma znaczenia jak
    > będzie podłączone, ważnym jest jedynie aby mostek był tej samej grubośc co
    > kabel wyprowadzony ze ściany oraz by nie łączyć instalacji aluminiowej z
    > miedzianą.

    W normalnych warunkach nie ma znaczenia, ale podczas "awarii" też będziesz taki
    pewny? Nie znasz o niepisanej (chyba) zasadzie - najpierw chroń, potem zasilaj?

    > A Tobie proponuje poduczyć się trochę z obwodów elektrycznych i na przyszłość
    > wpierw się zastanowić nim kogoś oskarżysz o brak profesionalizmu.

    Skoro nawet nie potrafisz skonfigurować czytnika, a bierzesz się za instalacje
    elektryczne to chyba tylko o tobie źle świadczy.