  • Data: 2009-08-24 15:04:52
    Temat: Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
    Od: "kola" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h6u9tb$1qf$1@news.onet.pl...
    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ktos mierzyl jak to w praktyce wyglada ? Bo mi sie wydaje ze powinien
    > nizej zejsc, a jak nie to zawsze mozna mosfety dac.
    >
    > Za to druga kwestia - jakie rozwiazanie ukladowe tego stabilizatora ?
    > jesli tranzystor po stronie +14V, to powinien byc pnp lub kanal P.
    > npn/N wymaga wyzszego napiecia zeby poprawnie wysterowac baze/bramke.

    Ja to wziąłbym jakiś regulowany low drop na 3A np LT1764 i nim sterował
    wysokoprądowy PNP np BD250. Jeśli przy 7A spadek byłby akceptowalny np
    (2,5V) to dołożyłbym jeszcze dwa tranzystorki :)

    > A osobna sprawa ze przy tych pradach trzeba dac juz stosowna rezerwe na
    > spadki w sieci, na tetnienia, na mniejsze obciazenia i wzrosty w sieci ..

    Założyciel wątku uważa, że nie ma nagłych wahań sieci i ewentualne
    różnice doreguluje odczepami. No i może zawsze nadawać ze stałą mocą :)
    Założenie trochę bez sensu bo aby wydzielać mało mocy tranzystory muszą
    pracować blisko nasycenia i jak spadnie napięcie na wejściu to już nic
    nie podregulują.

    MD
    Ja tu nie piszę o nadawaniu. Zawężam temat, bo są tacy co będą zawsze
    "przeszkadzać" w dyskusji.